تاریخ : 1397,پنجشنبه 25 بهمن13:21
کد خبر : 63821 - سرویس خبری : اخبار

افزایش کمک معیشت جانبازان و خانواده های شهدا در سال ۹۸



معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید از افزایش کمک معیشت جانبازان و خانواده‌های شهدا بر اساس افزایش حداقلی حقوق کارکنان دولت در سال ۹۸ خبر داد.

افزایش کمک معیشت جانبازان و خانواده های شهدا در سال ۹۸به گزارش  دفاع‌پرس، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص کمک معیشتی که به ایثارگران و جانبازان تعلق می‌گیرد، اظهار داشت: قانون برنامه ششم برای جانبازان فاقد درآمد، خواهران، برادران و نامادری شهدا که دارای شرایط خاص باشند کمک معیشت خاص در نظر گرفته که معادل حداقل حقوق کارکنان دولت است.

پاکدل افزود: تاکنون نیز تعداد زیادی کمک معیشت برای این افراد ایجاد شده و حدود ۳۶ هزار نفر از این مزایا بهره مند شده‎اند.

وی با بیان اینکه مبلغ این کمک معیشت برای نامادری، خواهر و برادران شهیدان کمتر است، عنوان کرد: دلیل کم‌تر بودن آن مبلغ نیز عدم تامین اعتبار برای آن است و در صورت تعیین اعتبار این رقم به روز خواهد شد. 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید اظهار داشت: براساس سیاست دولت و مجلس هرساله مبلغی حداقلی برای کسانی که حقوق پایینی دارند، درنظر گرفته می شود.

پاکدل درخصوص افزایش کمک معیشتی به خانواده‌های جانبازان و شهدا توضیح داد: سال آینده نیز بر اساس افزایش حداقلی حقوق کارکنان دولت، مبلغ این کمک معیشتی نیز افزایش خواهد یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم سال آینده با افزایش حداقلی در تامین اعتبارها، شاهد افزایش چشمگیر کمک معیشت‌های مربوط به بنیاد شهید باشیم.