تاریخ : 1397,یکشنبه 28 بهمن18:35
کد خبر : 63906 - سرویس خبری : ایثار و شهادت

دست‌نوشته رهبرانقلاب برای «مهمانان متفاوت فرش قرمز جشنواره فجر»


دست‌نوشته رهبرانقلاب برای «مهمانان متفاوت فرش قرمز جشنواره فجر»

رهبرانقلاب برای نهال قاضی‌خانی فرزند شهید دست‌نوشته‌ای به یادگار نوشته‌اند: «بسمه‌تعالی. نهال عزیز. امید است برای انقلاب و کشور ذخیره‌ای ارزشمند باشی. ان‌شالله. سیدعلی خامنه‌ای ۹۷/۱۱/۲۳»

فاش نیوز - رهبر انقلاب برای نهال قاضی‌خانی فرزند شهید دست‌نوشته‌ای به یادگار نوشته‌اند: «بسمه‌تعالی. نهال عزیز. امید است برای انقلاب و کشور ذخیره‌ای ارزشمند باشی. ان‌شالله. سیدعلی خامنه‌ای 97/11/23»

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، چندی پیش و در جریان اکران ویژه فیلم «23 نفر» که برای خانواده شهدا برگزار شد، عکسی از حضور خانواده شهید قاضی‌خانی بر روی فرش قرمز، سوژه عکاسان شد و از آن به عنوان یکی از متفاوت‌ترین تصاویر ثبت شده در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر یاد شد.

در این عکس، علاوه بر همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی، سه فرزند او -محمدمتین، نهال و محمدیاسین- هم حضور داشتند.

شهید قاضی‌خانی متولد آبان 1364 در شهرستان بهار استان همدان بود که در تاریخ 16 آذر ماه 1394 در شهر حلب سوریه به فیض شهادت ئایل شده است.

خانواده جمعی از شهدای مدافع حرم از جمله شهید مهدی قاضی‌خانی به دیدار رهبرانقلاب رفتند و مورد دلجویی ایشان قرار گرفتند.

در این دیدار رهبرانقلاب برای نهال قاضی‌زاده دست‌نوشته‌ای تقریر کردند:
 

بسمه‌تعالی.
نهال عزیز. امید است برای انقلاب و کشور ذخیره‌ای ارزشمند باشی. ان‌شاالله.
سیدعلی خامنه‌ای 97/11/23»


روایت همسر شهید از دیدار با رهبرانقلاب

همسر شهید قاضی‌خانی، روایت‌اش از دیدار را اینگونه شرح داد: «این اولین دیدار خصوصی خانواده  ما با آقا بود. مهمان ها اکثرا از خانواده های شهدای شهرستانی بودند. نهال با لباس مدرسه آمده بود.  آقا وارد راهرو که شدند اولین بچه‌ای که دیدند نهال بود. ما را کاملا می‌شناختند چون از همه همسران شهدا سوالاتی پرسیدند اما فقط از من نپرسیدند. 

نماز که تمام شد نهال را با عنوان کلاه‌صورتی صدا کردند! محافظ‌ها می‌گفتند آقا از آن‌دیدار قبلی نهال را می‌شناسد.»

وی افزود: «رهبرانقلاب کارنامه و نمره‌های نهال را هم با دقت دیدند و گفتند همه نمره‌هایت خوب، خود نهال هم خیلی خوب و پشت دفتر املا یادداشتی هم برایش نوشتند. یک چفیه به ایشان هدیه دادیم که عکس نهال و آقا روی آن بود. و نهال شعری برای ایشان خواند که: درد یتیم بودن درد نیست، آقا برام دواست. یک تابلو یا زینب کبری(س) هم که خودمان از سوریه آورده بودیم به نیابت از همه خانواده ها شهدای مدافع حرم به ایشان هدیه کردیم.»

داستان نهال و کلاه صورتی چه بود؟

شاید داستان درخواست نهال قاضی خانی برای دریافت کلاه صورتی از رهبر انقلاب را نشنیده باشید! او زمانی که که 4 سال داشت در حاشیه یکی از دیدارهای خانواده شهدا با رهبرانقلاب، درخواست کودکانه‌ای را مطرح کرد و از ایشان خواسته بود تا برایش کلاه صورتی بخرد.

منبع: خبرگزاری مهر