تاریخ : 1397,شنبه 04 اسفند18:10
کد خبر : 64037 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

الحاق فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به خانواده شاهد



س-  آزاده هستم از قانون بازنشستگی زودتر از موعد و دو برابری زمان اسارت استفاده کردم ایا میتوانم به کار برگردم

- بله هیچ منع قانونی برای این تقاضای شما وجود ندارد .

 

س -  فرزند جانباز ٧٠٪‏ هستم در قانون آمده است یکصد متر زمین به ما تعلق خواهد گرفت می خواستم بدانم موضوع قابل پیگیری یا  اینکه در قانون جدید حذف شده است. همچنین بر اساس قانون فرزند جانباز ٧٠٪‏ جزو دسته بندی شاهد محسوب می شود این به چه معناست؟

1- در قانون برای فرزند جانباز هفتاد درصد تخصیص زمین به این شکلی که شما می فرمایید نیامده است
2- الحاق فرزندان جانبازان هفتاد درصد به خانواده شاهد فعلا"‌به صورت طرح اصلاح بند ز ماده یک قانون جامع  در دست اقدام است و تا نتیجه نهایی باید صبر کنید.

 

س -  سوال من  این است که در سال ۶۳ در منطقه عملیاتی بدر در نزدیک خرمشهر و هورالهویزه گاز خردل اشتنشاق کردم و به نزدیکترین مقر بهداری ارتش منتقل و تحت درمان گرفتیم اما به پشت جبهه نیامدم.

در آن زمان هیچ مدرکی نگرفتم که ثابت کند شیمیایی شدم، بعد از آن عملیات در اردیبهشت سال ۶۵ در منطقه فکه از ناحیه سر و پا ترکش خوردم که در سال ۷۴ تنها ۱۰ درصد جانبازی دادند. آیا برای استنشاق گاز شیمیایی درصدی می دهند؟

-  در صورت تایید نهاد اعزام کننده شما مبنی بر مجروحیت شیمیایی آزمایش های فعلی می تواند آثار این مجروحیت را تشخیص دهد. نهاد اعزام کننده بعد از طی مراحل داخلی خود شما را به بنیاد معرفی نماید.

 

س -  بنده حقیر 32 ماه درجبهه های حق علیه باطل حضور داشتم و چند بار هم مجروح شدم، یک مرحله اصابت ترکش و 3مرحله مصدوم شیمییایی در منطقه بانه وسردشت وشیلر نصیبم شد که ازطرف کمسیون پژشکی سپاه پاسداران تایید و به بنیاد معرفی شدم.اما متاسفانه کمسیون بنیاد مرا فاقد درصد اعلام نموده است،

از پزشکان بیمارستان حضرت بقیه الله برای پوست و چشم و ریه و از بیمارستان ساسان برای ریه ام  گواهی اخذ کردم. همچنین از بیمارستان روان پژشکی صدر برای اعصاب و روان گواهی گرفتم و لی متاسفانه درمورد ترکش ها که در کردستان درسال 61 تحت درمان بودم گفتند تمامی پرونده ها به یگان اعزام که بسیج باشد فرستادند و پرونده من گم شده است. متاسفانه در حال حاضر  دردهایی که دارم شدت یافته و مدام باید تحت درمان باشم.  از جهتی توان مالی ندارم  و 3 فرزندم همگی دختر و دانشجو هستند و زندگی زا با رنج و عذاب می گذرانم.

اما دردی که امانم را  بریده حرف بچه ها و اطرافیان و اینکه سال ها است کسی از مسولان برای یک بار هم که شده سراغی از امثال من نگرفته است که آیا مشکلاتی دارید یا نه بخصوص که چندین سال است مدام به دکتر و بیمارستان می روم لطفا راهنمایی کنید.

-  مجددا"‌پیگیری کنید حسب آنچه فرموده اید باید 5 درصد به شما اعطا شود و برای سایر موارد برابر آیین درصد جانبازی با شما رفتار شود ..