تاریخ : 1397,سه شنبه 07 اسفند14:35
کد خبر : 64134 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

قصد حذف ایثارگران از سطوح علمی!



سید مهدی- در حال حاضر عده ای با طرح عناوین انحرافی مانند همگن کردن سطح علمی دانشجویان دانشگاه های تراز اول کشور و یا حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ورود افراد بی سواد به رشته های تخصصی پزشکی و تحصیلات تکمیلی و عناوین مشابه, سعی در حذف ایثارگران از عرصه های علمی و دانشگاهی و مدیریتی کشور دارند و سوء استفاده از این عناوین در شرایطی است که هیچ بررسی دقیق مستند و علمی افت تحصیلی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور به دلیل وجود ایثارگران حاضر در دانشگاه ها که از سهمیه استفاده کرده اند را اثبات نمی کند که بخواهیم برای رفع این اشکال این عزیزان را حذف کنیم و یا تغییری در حد نصاب از 70 % به 85 % ایجاد کنیم که این حرکت موذیانه و ظریف عملا" منجر به حذف کامل سهمیه ایثارگران خواهد شد.

به دلایل نامشخص این درصد برای ایثارگران به 85 % افزایش داده می شود! و عجیب است که چرا جهت افزایش سطح علمی کشور سراغ سهمیه ی ایثارگران رفته اند و به راحتی بر روی سهمیه اساتید, استعداد درخشان, مناطق محروم, انتقالی از کشورهای خارجی و ... چشم بسته اند؟!!

 تمام افراد با سهمیه ایثارگران در تمام مقاطع دانشگاهی در دانشگاه از سد همان امتحاناتی می گذرند که ملاک ارتقاء برای افراد با سهمیه آزاد است و بر اساس همین امتحانات فارغ التحصیل می شوند و درین امتحانات دیگر سهمیه ای مطرح نیست و اگر گفته شود که این امتحانات ملاک سنجش سطح علمی در دانشگاه ها نیست پس حتی اگر تک تک افراد به صورت آزاد وارد دانشگاه شوند باز هم باید نگران فارغ التحصیل شدن بی سوادانی باشیم که سهمیه ای هم برایشان مطرح نیست.

 اگر امتحاناتی از قبیل کنکور ملاک سنجش سواد بود, نمایندگان محترم به دنبال تدوین قانون جهت حذف تدریجی آن نبودند و به نظر می رسد عده ای با دادن آدرس غلط سعی در حذف ایثارگران و امتیازات آنان در کشور دارند و در اولین قدم از حذف سهمیه آنان در مراکز علمی با سوء استفاده از شعار عدالت تحصیلی و ارتقا سطح علمی, شروع کرده اند!


کد خبرنگار : 20