تاریخ : 1397,سه شنبه 07 اسفند18:37
کد خبر : 64141 - سرویس خبری : اخبار

زنان در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی نقش اساسی دارند



«مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس  امروز (دوشنبه) در مراسم گرامی‌داشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و سلاله پاکش امام خمینی (ره) که با حضور جمعی از مدیران و کارکنان صدا و سیما در سالن کوثر این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) فقط اسوه فاضله زنان نبود، بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در بر گرفت.

وی با بیان این‌که حضرت زهرا (س) در دفاع از امامت بزرگ‌ترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام است، اضافه کرد: ولایت‌مداری بزرگ‌ترین درس و آموزه حضرت زهرا (س) به جهان اسلام است.

مجتهدزاده ادامه داد: بدیهی است که حضرت زهرا (س) الگوی کاملی برای زنان عالم هستند و زندگی ایشان می‌تواند سرلوحه زندگی همه افراد به ویژه زنان قرار گیرد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان این‌که حضرت زهرا (س) الگو و اسوه‌ای هستند که در تاریخ ماندگار شده‌اند، گفت: ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) و همچنین مکتب ایشان، به دختران و زنان امروز جامعه ‌ما مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری را می‌آموزد.

وی خاطرنشان کرد: زن مسلمان ایرانی به‌عنوان نیمی از پیکره اجتماع نه‌فقط امروز و در شرایط کنونی، بلکه در تمامی ادوار تاریخ ایران‌زمین با تأسی از حضرت فاطمه (س) نقشی تاثیرگذار و تعیین‌کننده ‌داشته است و نمونه عینی آن نقش بی‌بدیل زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دفاع از حرمین شریفین است.

مجتهدزاده بیان کرد: زنان در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی نقشی مهم و اساسی دارند؛ چراکه همواره در تاریخ نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند و حضرت زهرا و حضرت زینب (س) نمونه‌های برجسته‌ای در این زمینه محسوب می‌شوند که تأسی به ایشان را در دفاع مقدس دیدیم.

وی تصریح کرد: مادران شهدا، الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی و نیز یادگاران گوهرباری هستند که همواره شایسته تقدیر و سپاسگزاری جامعه بوده و خواهند بود؛ لذا بی‌تردید خلوص و تلاش‌های آن‌ها، الگویی برای نسل جوان کشورمان بوده و امید است که با تکریم و احترام به آن‌ها، بتوان یاد عزیزان‌شان را گرامی داشته و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

مجتهدزاده در بخش دیگر سخنان خود گفت: در دفاع مقدس مسائل عبرت‌آموز عجیبی را مشاهده کردیم؛ ملت ایران با دست‌های خالی در مقابل استکبار ایستادند و از آرمان‌های‌شان کوتاه نیامدند. اتفاقات زیادی در جنگ رخ داد که نسل جوان ما از آن اطلاع کافی ندارد و این مسائل باید توسط خانواده‌های شهدا و مسئولین کشور در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: افق حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی مشخص است و باید این فرآیندها را طی کنیم.

مجتهدزاده در پایان از «فاطمه گودرزی» بازیگر سریال گرگ و میش به خاطر ایفای نقش در این سریال و همچنین مادر شهیدان «خالقی‌پور» قدردانی کرد.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس