تاریخ : 1397,چهارشنبه 22 اسفند14:14
کد خبر : 64156 - سرویس خبری : اخبار

در دیدار هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی با معاون اول رییس جمهور مقرر شد:

تشکیل کمیته مشترک جانبازان با دولت برای حل مشکلات ایثارگران


تشکیل کمیته مشترک جانبازان با دولت برای حل مشکلات ایثارگران

دکتر جهانگیری ضمن موافقت با رسیدگی فوری به برخی از مسائل و مشکلات جانبازان، دستور داد کمیته ای مشترک با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی و کارشناسان دولت تشکیل شود تا بر روند رسیدگی و حل مشکلات ایثارگران نظارت لازم صورت گیرد.

فاش نیوز -  اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی عصر دیرروز با حضور در دفتر معاون اول رییس جمهور، با دکتر جهانگیری دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی عصر دیرروز با حضور در دفتر معاون اول رییس جمهور، با دکتر جهانگیری دیدار و درباره مسایل و مشکلات ایثارگران بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست که در غیاب مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار گردید، همچنین موارد مطرح شده در جلسه دی ماه سال95 انجمن با جهانگیری، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه نه تنها مشکلات جانبازان نخاعی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، مسائل دیگر اقشار جانبازان و ایثارگران نیز مطرح و در مورد مطالبات آنها تصمیماتی اتخاذ شد.

عمده مسائلی که در این جلسه مطرح گردید، توجه به معیشت جانبازان نخاعی و جانبازان ویژه و 70% و افزایش دریافتی آنان با توجه به اینکه براساس بررسی های کارشناسان بنیاد شهید، حداقل حقوق و مستمری دریافتی کنونی پاسخگوی هزینه های زندگی جانبازان نخاعی نیست، توجه به بحث حمل و نقل و مناسب سازی محیط و ...، موافقت با واردات خودرو مناسب با لحاظ معافیت گمرکی با توجه به اینکه خودروسازان داخلی اراده لازم را برای تولید خودرو ویژه و مناسب که مشکل حمل و نقل جانبازان را مرتفع نماید ندارند، رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی، با توجه به تقلیل ارائه خدمات بیمه ای به جانبازان و بُروز مشکلات جسمانی مضاعف، رفع مشکل و تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل مراکز جامع توانبخشی جانبازان در استاهای سراسر کشور با توجه به اینکه میانگین سنی این یادگاران دفاع مقدس به بیش از 50 سال رسیده است، عدم تخصیص بودجه سالیانه جهت خرید و توزیع بموقع اقلام و وسایل توانبخشی از قبیل ویلچر و محصولات مصرفی بهداشتی، که خسارات جبران ناپذیری را متوجه جانبازان نموده است و خرید خودروهای امدادی(آمبولانس) به تعداد لازم جهت اعزام جانبازان به مراکز درمانی در تهران، بود که هم بصورت شفاهی توسط اعضای انجمن در این جلسه مطرح شد و هم بصورت مکتوب طی 4 فقره نامه، تقدیم معاون اول رییس جمهور شد.

دکتر جهانگیری ضمن موافقت با رسیدگی فوری به برخی از مسائل و مشکلات جانبازان در این جلسه، دستور داد کمیته ای مشترک با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی و کارشناسان دولت تشکیل شود تا بر روند رسیدگی و حل مشکلات یاد شده نظارت لازم صورت گیرد. 

گزارش تکمیلی این نشست و تصاویر آن متعاقبا منتشر خواهد شد.