تاریخ : 1397,سه شنبه 14 اسفند18:30
کد خبر : 64185 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

پرداخت کمک معیشت و تسهیلات مسکن در بودجه ۹۸


پرداخت کمک معیشت و تسهیلات مسکن در بودجه ۹۸

بر اساس مصوبه پرداخت کمک معیشت ماهانه، آیین نامه اجرایی بند "ب" به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

فاش نیوز - با تصویب نمایندگان مجلس، بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف به پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسر شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 98 با تصویب بند «ب» بنیاد شهید و امور ایثارگران را مکلف کردند تا از محل اعتبارات موضوع ردیف 131600 این قانون، به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ما، بر اساس این مصوبه آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

بانک مرکزی مکلف به تامین تسهیلات لازم برای تامین مسکن یکصد هزار نفر از ایثارگران در سال 98 شد.

نمایندگان ملت در ادامه رسیدگی به بند "د" تبصره 17 لایحه بودجه سال 98 با ارائه تسهیلات مسکن به یکصدهزار ایثارگر در سال آینده موافقت کردند.

این گزارش حاکی است در راستای اجرای ماده 62 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، دولت و بانک مرکزی مکلف به تامین تسهیلات لازم برای هدف قانون مبنی بر تامین مسکن یکصدهزار نفر می باشند و یارانه سود تسهیلات از منابع موجود در این قانون از ردیف 131600 جدول شماره (7) تامین می شود.

بر پایه این مصوبه، ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان قیمت تا سقف 200 میلیون ریال بهره مند شده و تا پایان سال 96 تسویه نموده اند، به شرط خرید یا سقف مسکن جدی از تسهیلات مسکن ارزان قیمت ایثارگری قانون بودجه سال 98 بهره مند می شوند.

همچنین با تصویب نمایندگان ملت، وزارت راه و شهرسازی موظف شد تا نسبت به واگذاری زمین به ایثارگران فاقد زمین و مسکن که تا کنون زمین دولتی دریافت نکرده اند، به صورت تجمیعی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ما، ذولت مکلف است درامد حاصل از اجرای ماده (37) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مندرج در ردیف 110513 جدول شماره (5) این قانون را از طریق ردیف های هزینه ای و کمک دارایی های سرمایه ای مربوط به صورت صددرصد تخصیص داده و پرداخت کند.


کد خبرنگار : 17