تاریخ : 1397,جمعه 10 اسفند12:59
کد خبر : 64207 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

ایثارگران کجای جذب هیئت علمی هستند؟!



محمد- ده بار نوشتم بیش از ده بار هم با حاج آقای نوروزی تماس گرفتم. فقط شنیدم« بامن تماس داشته باش. بعداً زنگ بزن»

کار من فردی نیست. کار صدها بلکه هزاران نفر جانبازی است که وزارت علوم دارد به بهانه های بی خود آن ها را حذف می کند. و امّا اصل ماجرا:
طبق درخواست دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از طریق سایت وزارت علوم هر سال درخواست جذب اعضای هیئت علمی مورد نیاز اعلام می شود.

2- از طریق فرآیند قانونی و گذراندن مراحل مختلف این افراد به عنوان اعضای هیئت علمی اعلام به کار می کنند.
3- برطبق قوانین و مصوبات وزارت علوم، مجلس شورای اسلامی، قانون خدمات جامع ایثارگران با گذشت چند سال سابقه کاری می بایستی اعضای هیئت علمی تبدیل وضعیت شوند.
4- فرزندان شهدا با مدرک دکترا و رعایت سایر قوانین از بدو استخدام هیئت علمی رسمی قطعی ابلاغ می گیرند.
5- افراد جانباز کارشناس ارشد در ابتدا به صورت پیمانی و بعد از سه سال باید تبدیل وضعیت شوند و به رسمی آزمایشی و باز بعد از چند سال به رسمی قطعی تبدیل شوند.

همین مسئله بهانه ای به دست مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و دانشگاه ها داده است و با توجه به این که جانباز کار شناس ارشد باید بعلت امتناع و تعلل مدیران و رؤسای لیبرال دموکرات و ضد قاطبه ایثارگر مرموزانه و با لبخند مزورانه کار عزیزان جانباز را متوقف بگذارند و آن ها را تبدیل وضعیت ننمایند.
و چون هیچ دستگاه نطارتی بر کار بی ضابطه در دانشگاه ها و معلی الخصوص مؤ سسات آموزش عالی غیر انتفاعی نظارتی ندارند. هر گونه اجحاف و زور گویی نسبت به جانبازان هیئت علمی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، بعمل می اید.

پیشنهاد:
اگر آقایان نمایندگان از طریق قانونی اصلاحیه ای یا مصوبه ای تکلیفی برای تبدیل وضعیت جانبازان اعضای هیئت علمی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بوده و هم اکنون بیش از چندین سال مشغول خدمت بعنوان عضو هیئت علمی هستند، مصوب و ابلاغ نمایند تا مشکل آنان حل شود.
سلام و والسلام


کد خبرنگار : 20