تاریخ : 1397,جمعه 10 اسفند15:04
کد خبر : 64219 - سرویس خبری : باغ بهشت

شهیدی از بهار همدان



شهید غلامرضا رضایی کوهی: شجاعانه از انقلاب و جمهوری اسلامی پاسداری کنید

شهید غلامرضا رضایی کوهی در وصیت‌نامه خود با بیان اینکه شجاعانه از انقلاب و جمهوری اسلامی پاسداری کنید عنوان کرد: در این راه قوی باشید و توکل به خدا داشته باشید و هراسی به دل راه ندهید.

شهید غلامرضا رضایی کوهی: شجاعانه از انقلاب و جمهوری اسلامی پاسداری کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهار فصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نام و یادی از این ستاره‌ها شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

تبرک لحظاتمان با شهید غلامرضا رضایی کوهی:

شهید غلامرضا رضایی کوهی در تاریخ یکم فروردین 36 در شهر بهار چشم به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا مقطع ابتدایی ادامه داد و از طرف سپاه به جبهه اعزام و به عنوان رزمنده به ایفای مسؤولیت پرداخت.

شهید غلامرضا رضایی کوهی در تاریخ 28 خرداد 65 در شهر خرمشهر، جزیره مجنون در اثر اصابت ترکش توسط دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد و اکنون پیکر پاکش در گلزار شهدای روستای حسین‌آباد بهار همدان آرام گرفته است.

آنچه می‌خوانیم وصیت‌نامه شهید غلامرضا رضایی کوهی است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون: هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه آنها زنده ابدی هستند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند».

با سلام و درود بیکران بر امام زمان امیدبخش همه انسان‌های ستمدیده و درود و سلام بر همه انبیاء الهی از آدم تا خاتم، درود بر تمام رزمندگان سلحشور اسلام و شهیدان گلگون‌کفن انقلاب اسلامی در تمام اعصار تاریخ. سلام و درود بر رهبر کبیر انقلاب و خانواده‌های معظم شهدا و امت شهیدپرور و باوفا به امام امت.

ای ملت ایران، این رزمندگان اسلام همه پیرو خط امام حسین(ع) هستند و بدانید از آن روزی که به فرزند امام حسین(ع) یعنی امام خمینی لبیک گفته‌ایم و در جبهه‌ها وارد نبرد با دشمن شده‌ایم، دانستیم این راهی که انتخاب کرده‌ایم شهادت دارد و آگاه بودیم که در این راه باید شهید داد لذا وارد میدان نبرد شدیم تا رضایت و خشنودی خدا را به دست آوریم، به شما توصیه می‌کنم که امام عزیز را تنها نگذارید و حرف‌های او را گوش دهید و بدان جامه عمل بپوشانید چراکه سخنانش همانی است که حسین(ع) در صحرای کربلا زد.

مبادا از کسانی باشید که شب عاشورا امام را تنها گذاشتند و رفتند تا نشان ذلت را برای همیشه بر پیشانی خود بزنند. جبهه ها را پر نگه دارید و از جنگ خسته نشوید و شهدا را فراموش نکنید. دنیا را رها کنید و برای آخرت توشه بردارید که این دنیا فانی است.

ای مادر عزیزم افتخار کن که من در راه خدا قدم برداشتم و دعا کن در راه حسین(ع) فدا شوم. غصه نخورید چراکه همه از دنیا خواهند رفت ما هم باید از این دنیا برویم پس چه سعادتی بالاتر از این که مردن من شهادت در راه خدا باشد.

مادرجان بعد از شهادت من اگر خواستی گریه کنی برای امام حسین(ع) و برای علی اکبر و شهدای گمنام گریه کن. ای همسر عزیزم از تو می‌خواهم که زینب وار زندگی کنی و فرزندانم را طوری بزرگ کنی تا پیام شهدا را به جهانیان برسانند. در راه رضای حق مرا ببخش که شما را تنها گذاشتم بدانید که شما گرچه مرا از دست داده‎‌اید ولی خدا را دارید کسی که خدا را داشته باشد چیزی کم ندارد.

ای فرزندان عزیزم زینب و مصطفی، بعد از من به مادرتان کمک کنید شما گرچه مرا از دست دادید ولی پس از این امام پدر شماست، سعی کنید فرزندان خوبی برای امام باشید و سرباز خوبی برای اسلام.

برادران عزیزم بدانید که این دنیا فانی است و همه خواهند رفت ولی شهدا برای رضای خدا می‌روند و شهید می‌شوند و شما نیز راه شهدا را بروید و بدانید که سعادت و رستگاری همین است.

ای خواهران عزیزم شما نیز سعی کنید زینب‌وار صبور باشید و پیام خونین شهدا را به جهانیان برسانید. حجاب اسلامی خود را حفظ کنید و هرگز نزد منافقان و دشمنان اسلام گریه و زاری نکنید و هر وقت خواستید گریه کنید به یاد امام حسین(ع) و یارانش اشک بریزید.

ای برادران بسیجی شما که شجاعانه از انقلاب و جمهوری اسلامی پاسداری می‌کنید قوی باشید و توکل به خدا داشته باشید و هراسی به دل راه ندهید و همچون همیشه امام را یاری کنید. در این چند مدتی که با شما بودم خوشحالم و از شما می‌خواهم مرا ببخشید و حلالم کنید. از امت اسلامی نیز می‌خواهم که حلالم کنید و با منافقان پیکار کنید همانطور که علی علیه السلام همیشه با آنها جنگید.

در پایان شما را به تقوای الهی و بندگی خالق یکتا توصیه می‌کنم و شما را به خدای بزرگ می‌سپارم.