تاریخ : 1397,شنبه 11 اسفند14:24
کد خبر : 64231 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری نشست جمعیت دختران شهدا



نشست تخصصی جمعیت دختران شهدا با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «داود عامری» مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از فرزندان دختر شهدا صبح امروز ( پنج‌شنبه 9 اسفند) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست با اعلام حمایت از انجمن دختران شهدا اظهار داشت: زمانی‌که رهبر معظم انقلاب گام دوم انقلاب اسلامی را می‌نوشتند، قطعا شما فرزندان شهدا را با چنین توانایی‌هایی در نظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی رویش‌های زیادی داشته‌ایم، افزود: ما مدیون خون شهدا هستیم. هر چه امروز در جمهوری اسلامی داریم به خاطر از خودگذشتگی پدران شماست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: عقلانیت دفاع مقدس را باید به نسل بعد انتقال دهیم و باید در معرفی شهدا به مسائل احساسی تکیه نکنیم.

وی عنوان کرد: آینده نظام بسیار درخشان است. کشور ما امروز جزو کشورهای قدرتمند در دنیا است. ما توانستیم بر اثر تجربیاتی که کسب کردیم کشورهای دیگر اعم از لبنان، سوریه، عراق و یمن را نجات دهیم.

معصومه سپهری دختر شهید و مسؤول انجمن دختران شهدا در این مراسم نیز اظهار داشت: دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هزینه‌های گزافی پرداخت کردند. آنها با وجود تحریم‌ها و تهدیدها بار دیگر شکست خوردند و به هدفشان نرسیدند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه زن به خوبی تبیین و هویت انسانی زن مطرح شد. زن در قبل از انقلاب در بعد جنسی معرفی می‌شد.

سپهری با اشاره به دستاوردهای زنان در 40 سال گذشته گفت: زنان در عرصه‌های مختلف اعم از علمی، فرهنگی، اجتماعی و... دستاوردهای شگفتی دارند. بیش از 90 درصد زنان ما امروز تحصیل کرده هستند. آمار مرگ و میر زنان باردار و همچنین آمار خودکشی کاهش یافته است. در دوران پیش از انقلاب تعداد پژوهشگران و نویسندگان زن انگشت شمار بود؛ اما امروز رشد چشم گیری داشته است.

وی تصریح کرد: دشمن دست از دشمنی با جمهوری اسلامی بر نمی‌دارد از این رو علاوه بر مسوولان و مردم، ما نیز وظیفه داریم مقابل تهاجمات دشمن بایستیم. دشمنان ما از طریق تغییر سبک زندگی و نشانه گرفتن افکار و اعتقادات‌ ملت ما سعی در فروپاشی نظام را دارد.

سپهری ادامه داد: در حال حاضر 300 شبکه فارسی زبان علیه نظام و تغییر فرهنگ ما فعالیت می‌کنند.

وی از تهیه اساسنامه انجمن دختران شهدا خبر داد و اعلام کرد: 15 جلسه برگزار شد تا اساسنامه تهیه شد. برای این انجمن اهداف و نحوه اجرا را نیز تبیین کردیم.

سپهری در خصوص اهداف این انجمن عنوان کرد: تحکیم بنیان خانواده با تمرکز بر ارزش‌های دینی و انسانی، دفاع از کرامت و هویت انسانی و حقوق دختران و زنان با رویکرد دینی، ارتقا توانمندی‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی، دانش و بصیرت‌افزایی دختران و زنان جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و ارزش‌های اخلاقی، تعامل علمی و فرهنگی با سازمان ملل متحد و سایر نهادهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت ارتقا جایگاه زنان و دختران و تعامل با نهادهای تصمیم‌ساز در راستای رفع موانع و خلاهای قانونی و اجرایی حقوق زنان و دختران از جمله اهداف انجمن دختران شهدا است.

وی برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، سمینارها، جشنواره‌ها و کارگاه‌های علمی، آموزشی، دانش‌افزایی، دینی و تخصصی، ایجاد چرخه مؤثر اطلاعات و تبادل نظر از طریق فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات و سایر رسانه‌ها، ارائه مشاوره به نهادهای تصمیم ساز در ابعاد ملی، بین المللی ، منطقه ای باتوجه به اهداف جمعیت و تهیه و تولید محصولات علمی، فرهنگی و اجتماعی را از جمله روش های اجرای اهداف برشمرد.

انتهای پیام/