تاریخ : 1397,شنبه 11 اسفند15:29
کد خبر : 64235 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

بنیاد شهید مکلف به پرداخت ۵۰ درصد هزینه بیمه عمر ایثارگران است



س- لطفا در خصوص ماده ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی توضیح دهید؟

- ماده 40 قانون جامع به موضوع بازنشستگی، نحوه و میزان حقوق  و پاداش پایان خدمت مشمولین قانون حالت اشتغال اشاره دارد و از این جهت تفاوتی بین مشمولین حالت اشتغال از جهت دستگاه محل پرداخت حقوق اعم از نیروهای مسلح ، دستگاههای اجرایی و بنیاد وجود ندارد.

 

س - با توجه به اینکه حالت اشتغال  هستم آیا بازنشتگی شامل حال من می شود؟ چرا که بنده جانباز 70 درصد و سرباز  ارتش بودم و سال ٦١ مجروح شدم،حدوا  چهار یا پنج سال است که حقوق از بنیاد می گیرم آیا با توجه به اینکه حالت اشتغال هم هستم بازنشتگی شامل من می شود ؟

-  توجه داشته باشید به این سوال از طرق مختلف پاسخ داده شده است، ارتش در خصوص سربازان وظیفه حالت اشتغال خود مرتکب تخلف شده و قانون را در مورد آنان به درستی اجرا نمی کند.  ارتش باید حکم حقوقی شما را همطراز کادر ثابت نیروهای مسلح  با دو درجه بالاتر صادر و به بنیاد جهت اجرا ابلاغ کند و هر ساله افزایش سنواتی و تغییرات حقوقی تان را در حکم اعمال کند. ضمنا"‌با تکمیل سی سال سنوات ، پاداش پایان خدمت شما را بر مبنای آخرین حقوق به ازای هر سال یک ماه پاداش اقدام و مرخصی های ذخیره شده شما را بر اساس آخرین حقوق محاسبه و پرداخت کند .

 

س - جانباز15درصد هستم فقط از ساتا کمک معیشت می گیرم ؟ آیا بنیاد بیمه شهید که بیمه عمر صادر کرده ولی متاسفانه می گویند ماهانه پنجاه درصد آنرا باید خودت پرداخت کنید. در صورتی که مجلس گفته است که صد درصد به عهده بنیاد است ؟

-  برابر  ماده ۴۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دولت مکلف است نسبت به تأمین و پرداخت پنجاه درصد (۵۰%) هزینه بیمه عمر خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان که توسط هیچ‌ یک از دستگاههای دولتی تحت پوشش بیمه مذکور نمی‌باشند، اقدام نماید.