تاریخ : 1397,یکشنبه 12 اسفند15:15
کد خبر : 64287 - سرویس خبری : باغ بهشت

به یاد شهید اکبر زجاجی

قائم‌مقام لشگر ۲۷محمدرسول‌الله



شهید اکبر زجاجی در ۴ خردادماه ۱۳۳۸ در شهر کاشان، در یک خانواده مؤمن و مذهبی به‌دنیا آمد. در هفت سالگی به مدرسه رفت و دوره ابتدایی را در دبستان‌های محمدرضا شاه(شهید جهانی) و سوزنچی این شهر گذرانید. در سال۱۳۵۰ دوره متوسطه را در دبیرستان امام خمینی(ره) شروع کرد و آنگاه به هنرستان نساجی کاشان رفت. پس از گذراندن دوره هنرستان وارد انستیتوی تکنولوژی شهر اصفهان گردید.

اکبر پس از پیروزی انقلاب با شور و علاقه فراوان برای خدمت به انقلاب کمر می‌بندد و در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب از هیچ کوششی کوتاهی نمی‌کند. در مسجد این پایگاه اصلی انقلاب به ارشاد و هدایت قشر جوان همت می‌گمارد. بچه‌های هفت، هشت ساله را در مسجد دور خود جمع کرده و مسائل دینی را به آنان می‌آموزد ودر تقویت مبانی اعتقادی می‌کوشد.

زجاجی دوبار از جبهه‌های کردستان به جبهه‌های جنوب می‌رود و در لشگر "۲۷ محمدرسول‌الله(ص)" در عملیات شرکت می‌‌کند. در عملیات "فتح‌المبین" به‌عنوان مسئول اطلاعات عملیات، مسئولیت شناسایی منطقه را بر عهده می‌گیرد و در عملیات "رمضان" به‌عنوان فرمانده گردان وارد عمل می‌شود. در مهرماه ۱۳۶۱ به عضویت سپاه در می‌آید و به‌عنوان جانشین معاون عملیاتی لشگر ۲۷ منصوب می‌شود. در ۸ مرداد ماه ۱۳۶۲ به‌عنوان قائم‌مقام لشگر ۲۷ منصوب می‌شود.

شهید زجاجی پس از ماه‌ها تلاش و مجاهدت در جبهه‌های غرب و جنوب در ۲۱ اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات "خیبر" و در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل آمد و به آرزوی دیرین خود رسید.