تاریخ : 1397,سه شنبه 14 اسفند15:52
کد خبر : 64360 - سرویس خبری : باغ بهشت

به یاد شهید علیرضا ناهیدی

عاشقانه وارد مبارزه و جهاد شد



شهید علیرضا ناهیدی روز اول اسفند سال ۱۳۳۹ در شرق تهران، متولد شد.


 

علیرضا، خرداد ۱۳۵۹ از این دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک فارغ‌التحصیل می‌شود. با هوش سرشار و ذهن نقادی که داشت، در دوره تحصیل شگفتی معلمان را بر می‌انگیزد.

علیرضا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با شور و شوق به فعالیت‌های انقلابی‌اش ادامه می‌دهد. او در مسجد محل، پایگاه بسیج را راه‌می‌اندازد و برای نوجوانان و جوانان محل، کلاس نظامی و عقیدتی برگزار می‌کند.

ناهیدی از شهریورماه ۱۳۵۹، حدود شش ماه در سپاه مریوان فعالیت می‌نماید؛ و از بهمن‌ماه ۱۳۶۰، به عنوان فرمانده تیپ ذوالفقار، منشا خدمات ارزنده و ماندگار می‌شود و حدود یکسال در این مسئولیت فعالیت می‌کند. او مدتی نیز به‌عنوان مسئول توپخانه قرارگاه مرکزی کربلا، در حین داشتن مسئولیت تیپ، منصوب شده و به ساماندهی توپخانه قرارگاه می‌پردازد.

شهید ناهیدی عاشقانه وارد مبارزه و جهاد شد و خالصانه و پر افتخار نیز از میدان جهاد پلی به سوی شهادت زد و به طرقه‌العینی به سدره‌المنتهای عشق رسید. او در روز ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۶۱، در جبهه "فکه" بر اثر اصابت ترکش خمپاره ۶۰ مجروح شد و سرانجام روز اول اسفندماه همان سال، پس از تحمل رنج فراوان در بیمارستان به خیل ره‌یافتگان پیوست.