تاریخ : 1397,چهارشنبه 15 اسفند17:42
کد خبر : 64387 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

نحوه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در شرکتهای خصوصی



 اینجانب فرزند جانباز ۳۰ درصد اعصاب و روان هستم، مدت ۷ سال است که به صورت شرکتی در شبکه بهداشت شهرستان الیگودرز با کمترین حقوق و دستمزد و بدون هیچ امنیت شغلی با همه گرانی ها مشغول به کار هستم. با این وجود هر ماه مبلغی از دستمزدمان کم می شود ، در صورتی که طبق قانون تبصره ۱بند(ذ)ماده۸۷قانون برنامه ششم وتوسعه و ماده۸ قانون استخدامی و اجتماعی جانبازان فرزند شهدا ایثارگران و جانبازان پس از یکسال شرکتی در هر ارگان دولتی باید تبدیل وضعیت شوند ! آیا کسی پاسخگو هست ؟

-  اگر شرکت به صورت پیمانکار طرف قرارد با شبکه بهداشت و درمان است و خصوصی اداره می شود تبدیل وضعیت استخدامی شما در شبکه بهداشت وجاهت قانونی ندارد ولی در همان شرکت حتی اگر خصوصی هم باشد برابر همین قانون باید وضعیت شما به ثابت تغییر کند.

 

 بنده جانباز شیمیایی 25درصد هستم در سال 96 موفق شدم لیسانس مدیریت ورزشی دریافت کنم اما شرکت مهندسی آبفار استان مدرک بنده را قبول نمی کند می گویند با شغلت مطابقت ندارد، بنیاد شهید و امور ایثارگران هم با شرکت آب و فاضلاب روستایی وشرکت مهندسی آب و فاضلاب مکاتبه کرد ولی ترتیب اثر ندادند، در حال حاضر سابقه خدمتم بالای 28 می باشد لذا از مسولین محترم راهنمایی و پیگیری لازم را دارم.

-  اگر پیگیری های اداری و نامه نگاری بنیاد در این زمینه نتیجه نداده است از طریق کمیسون ماده 16 پیگیری کنید تا حق تان ادا شود.

 

بنده جانباز ۲۵ درصد و کارمند استانداری همدان هستم بخاطر تخلیه خانه سازمانی ۴ ماه کل حقوق و مزایای مرا قطع کردند. دیوان عدالت اداری شکایت کردم شعبه ۲۷ ارجاع شد دستور توقف موقت عملیات صادر شد تا حقوقم برقرار شود متاسفانه شعبه ۲۷ مشابه رای جانباز شاغل در صدا و سیما رای خودش و بلااثر کرد.

- اگر فاقد مسکن بوده اید اقدام استانداری همدان در خصوص تخلیه خانه سازمانی خلاف قانون بوده است . رای مجدد شعبه شاید به دلیل عدم اطلاع از قانون بوده است چون در این مورد نمونه مشابه داشته ایم. لکن شما باید اصل تخلیه که مغایر با قانون است را پیگیری می کردید.


کد خبرنگار : 23