تاریخ : 1397,شنبه 18 اسفند17:30
کد خبر : 64406 - سرویس خبری : استان ها

تکذیب تعطیلی مرکز توانبخشی شهید مطهری اصفهان



تکذیب تعطیلی مرکز توانبخشی شهید مطهری اصفهان

بنیاد شهید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: شهدا تجلی تبری و تولی بودند و باید کاری کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود.

به گزارش ایسنا، داریوش وکیلی امروز (شنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهدا محرکان تاریخ و عالی‌ترین منشأ ایثار هستند پس انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای است که انقلاب در گرو فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: در زمان تأسیس این نهاد مجلس دو رسالت عمده برای بنیاد شهید تعیین کرد، که خدمت به جامعه ایثار گری و هماهنگ کنندگی خدمات به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از آن رسالت‌ها هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه از ۲۳ هزار شهید استان ۱۴ هزار وصیت نامه به دست ما رسیده است تصریح کرد: اگر این مطالب هنرمندانه نوشته و به تصویر کشیده شود به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد و فرهنگ ایثار و شهادت ترویج می‌یابد.

وکیلی با اشاره به توصیه‌های گوناگون شهدا گفت: اولین توصیه شهدا توصیه به وحدت است و رمز پیروزی انقلاب هم وحدت بود. باید تلاش کنیم وحدت همیشه در جامعه حاکم باشد همچنان که مشاهده کرده‌اید، مردم با مشکلاتی که دارند همیشه در صحنه‌های ایثار به میدان آمده‌اند و این امر نشان می‌دهد مردم علاقه‌مند به این نظام و انقلاب هستند.

وی در ارتباط با تاکید شهدا بر پشتیبانی از ولایت فقیه تصریح کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه امری است که این نظام را پابرجا و استوار نگه داشته است و اگر این مطالب هنرمندانه شهدا به قلم شما خبرنگاران تبیین شود به ثواب خواهید رسید.

وکیلی در ارتباط با یکسان سازی قبور در گلستان شهدا اظهار کرد: در گلزار شهدا یکسان سازی قبور انجام نمی‌شود بلکه مرمت قبور شهدا انجام می‌شود و اگر سنگ قبری تعویض شده با اطلاع خانواده شهدا بوده، چرا که برخی از سنگ‌ها دچار فرونشست و شکستگی شده بودند.

وی با اشاره به تعداد گلزارهای شهدا در سطح استان گفت: ۹۷۵ گلزار شهید در سراسر استان موجود است که از این تعداد بیش از ۸۰۰۰ شهید در گلزارهای شهر اصفهان هستند و مقرر شده تا در اواسط سال آینده تمامی این قبور مرمت شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به بلاتکلیفی موزه دفاع مقدس گفت: برای این موزه اعتبار خاصی در سطح استان در نظر گرفته نشده‌است و باید از تهران این بودجه تأمین شود، بنیاد شهید قول می‌دهد محتوای آنجا محتوایی جوان پسند باشد.

وکیلی در خصوص فوت جانبازان و قبور آنان اظهار کرد: روال و قانون این است که جانباز ۷۰ درصد زمانی که به رحمت خدا می‌رود شهید به حساب می‌آیند اما بقیه جانبازان باید مشخص شود که مرگشان بر اثر ضایعه‌های موجود در زمان‌های جنگ بوده است یا خیر و در صورت اثبات این موضوع شهید به حساب می‌آیند.

وی تعطیلی مرکز توانبخشی شهید مطهری را تکذیب کرد و گفت: شهدا و جانبازان نور چشمان این انقلاب هستند و امروز هویت شهر اصفهان شهدای آن یعنی خرازی، کاظمی و همت است و در هر کوچه یا خیابانی که می‌گذرید با عکس و نام شهیدان مواجه خواهید شد