تاریخ : 1397,شنبه 18 اسفند18:45
کد خبر : 64459 - سرویس خبری : استان ها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان خبر داد:

تدوین سه دفتر از وصایای شهدای استان کرمان



فاش‌نیوز- محمدرضا حسنی‌سعدی صبح امروز در نشست خبری 22 اسفند ماه «روز بزرگداشت شهدا» را روز تجلیل از ایثارگری و مقاومت‌های شهدا، جانبازان و آزادگان و ایستادگی مادران و همسران شهید دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان بیان داشت: سال جاری بیش از 2 هزار مصاحبه از والدین، همرزمان، فرزندان و همسران شهید در استان کرمان به بهانه کنگره شهدا انجام شده که کار بزرگی در این حیطه بود.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: امسال 280 کاشی شهید در سطح استان کرمان بعضا با مشارکت خانواده این شهیدان تهیه و در معابر عمومی نصب شده است.

وی همچنین به 125 مورد نامگذاری اماکن به نام شهیدان اشاره داشت و گفت: امسال دفتر دوم وصایای شهدای استان رونمایی شد و دفتر دوم و سوم در حال چاپ و نهایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: 18 هزار تصاویر شهدا تهیه و در استان توزیع و 911 یادواره و یادمان فرهنگی و نمایشگاه با موضوع شهدا امسال در استان کرمان برگزار شد.

حسنی‌سعدی اسکان یک هزار و 475 نفر از ایثارگران در مشهد مقدس، اعزام 140 نفر به قم و سهمیه 172 نفری حج امسال اشاره داشت و گفت: حداقل 6 هزار نفر دانش‌آموز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در گلزار شهدا حضور پیدا کردند و ضمن غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهیدان، برنامه‌های خاطره‌گویی شهدا را استفاده کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان به رفع مشکل اشتغال 289 نفر از فرزندان جانباز و شهیدان در استان کرمان اشاره داشت و بیان کرد: 13 هزار دیدار در کل استان از خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان در سال جاری انجام شد.

حسنی‌سعدی ادامه داد: طی سال جاری 60 هزار و 295 مورد درخواست کتبی از ایثارگران پاسخگویی شد و بیشترین دیدارهایی که انجام شده مربوط به شهرستان‌های کرمان و سیرجان و جیرفت است. 

وی به ساماندهی 51 گلزار شهدا با 142 مزار شهید طی سال جاری اشاره داشت و تصریح کرد: در یک سال گذشته 890 نفر اعزام درمانی جانبازان به خارج از استان انجام و دو نوبت کمیسیون پزشکی با تعداد 860 نفر برگزار شده که برای 722 نفر حق مراقبت وضع شده است.

حسنی‌سعدی گفت: یک هزار و 168 نفر از جانبازان استان کرمان مورد پایش سلامت قرار گرفتند، برای 2 هزار و 290 نفر تجهیزات پزشکی تامین و 65 هزار و 844 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: 25 هزار و 803 نفر از جامعه ایثارگران استان کرمان تحت پوشش بیمه پایه یا بیمه سلامت قرار دارند و درمانگاه ایثارگران طی سال جاری تاکنون 155 هزار و 700 مورد خدمت ارائه داده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان همچنین از افتتاح ساختمان اداری بنیاد شهید شهرستان بم با 350 مترمربع به مناسبت 22 اسفند ماه امسال خبر داد.