تاریخ : 1397,شنبه 18 اسفند14:00
کد خبر : 64503 - سرویس خبری : فیلم

تفحص پیکر مطهر شهدا در مندلی عراق


تفحص پیکر مطهر شهدا در مندلی عراق

گروه‌های تفحص در مناطق مختلف عراق مشغول کاوش پیکرهای مطهر شهدا هستند. یکی از مناطقی که هم اکنون درگیر عملیات تفحص است، منطقه عمومی مندلی است.

بعد از پیدا شدن بیش از 40 هزار شهید در طول عملیات‌های تفحص پیکر مطهر شهدا، با کاوش حدود چهار هزار شهید دیگر کار تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس به اتمام خواهد رسید. با وجود مشکلات، کمبود امکانات و موانع پیش روی کار جستجوی شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه دارد.

مهرماه امسال بود که اعلام شد عملیات تفحص پیکرهای شهدای دوران دفاع مقدس در قالب سازوکاری سه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و کمیته بین المللی صلیب سرخ در حال اجراست و جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد پیکر مطهر 4000 شهید باقیمانده در فرایندی سه ساله تفحص شوند و به آغوش میهن و خانواده برگردند.

گروه‌های تفحص در مناطق مختلف عراق مشغول کاوش پیکرهای مطهر شهدا هستند. یکی از مناطقی که هم اکنون درگیر عملیات تفحص است، منطقه عمومی مندلی است. مندلی یک شهرک در عراق است که در استان دیاله واقع شده‌است و 104 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است. فیلمی از تفحص شهدا در منطقه مندلی در اسفند ماه 97 در ادامه قابل مشاهده است: