تاریخ : 1397,یکشنبه 19 اسفند18:18
کد خبر : 64507 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

در شرافت ماه رجب



جانباز ع- به مناسبت حلول ماه رجب ,ماه پر فضیلت, مناجات, اعتکاف, روزه و رحمت الهی و ماه میلاد امام عدالت گستر گیتی امام علی (ع) تبریک وتهنیت باد.

 امام خمینی (ره)، این عارف بالله در مورد ماه رجب می فرماید:

"شرافت ماه رجب در زبان ها، در بیان ها، در عقل ها و در فکرها نگنجد. رجب ماه دعا و استغفار است و سفارش زیادی به استغفار در این ماه شده است".
..............................................................................................

 ایران کشوری متمدن و ثروتمندی بوده وهست. ولی بر عکس آن ژن دیگر است که قصد دارد جامعه را  نارضا و به قهقرا ببرد"
البته دست اوردها و آرمان های اعتلایی , بحثش جدا و بسیار مطلوب و جایگاه ابدی خودش را دارد.
..............................................................................................
کتاب نهج البلاغه امام علی (ع)بعد از قرآن ارزشمندترین کتاب مسلمانان را اگر زمان طاغوت, ساواک از کسی می گرفت, جرمش سیاسی و زندانی بود..
چون جامع وکامل, علوم بشری است و حتی اگر الان هم بخواهیم با جوامع بشری عصر کنونی تطبیق بدهیم ایرادهایی از من (خودم) معصیت کار تا... که مستلزم اصلاح و تربیت هستیم می باشد.
 
امام علی (ع) در خطبه هایشان توصیه اخص به مقایسه زندگی زیردستان با بالادستی ها, حقوق ایثارگران و رزمندگان, عدالت,  مساوات, محرومین ,یتیمان ,بیوه زنان ,فقر وتنگد ستی ,عدالت اجتماعی، حقوق مسکین,کاخ نشینی و تجملات تاکید کرده اند.
..............................................................................................
واقعیت زیاده خواهی طلحه و برادرش عقیل در مال و پست و مقام و هنگام به قدرت رسیدن امام علی.
وقتی به اصرار امت صدر اسلام, بعد رحلت رسول الله (ص) که از دست خلفای قبلی به ستوه امده بودند و با امام علی  بیعت کردند امام به محض رسیدن به قدرت تمام املاکى که عمر آنها را مخصوص بیت‌المال ‌گردانیده بود و سپس عثمان آنها را به نزدیکان خود داده بود مالکیت شخصى آنها را ملغى کرد و جزء بیت‌المال قرار داد و فرمود:

سوگند به خدا! اگر به کابین زن ها هم درآمده باشد و کنیزکانى با آن خریده باشند همه را به بیت‌المال برمى‌گردانم، زیرا در عدالت وسعتى است و کسى که عدالت بر او تنگى کند ستم بر او بیشتر سنگینى مى‌نمای (همان طور صحیفه نور امام راحل وتوصیه های رهبری )و وصایا در آن بلیغ و فصیح بیان شده.
...............................................................................................
 کتاب نهج  الباغه" قرآن صامت و امام علی قرآن ناطق می توانند یک قانون پیشرفته بشری باشند, البته ان شاالله با داشتن کارگزاران و ملتی مومن, نیکو, و پاکدست.
..............................................................................................

مثلا" اگر  نکات نکات مثبت روسای ویا مردمی از کشورهای دیگر مثال بزنیم ممکن است انگ فلان بخوریم.
حتی اگر الان جمله زنده یاد اسد ابادی  که به غرب و شرق سفر کرده بود که گفت به" اروپا و غرب سفر کردم مسلمان ندیدم ولی اسلام بود ...به مشرق زمین امدم مسلمان بود از اسلام خبری نبود."
این جمله را بعضا"به لحاظ مقایسه و تعمیم شاید ایراد بگیرند و برچسب بزنند ولی با مراجعه به کتاب نهضت های صد ساله شهید مطهری توجیه می شوند.

که فریادخواهی و روشنگری سید جمال مقدمه و منشاء اثر گذار نهضت مشروطیت بود.
هم امام وهم رهبری معظم, از ایشان به عنوان بیدارگری مصلح و شجاع و متدین, مبارزی ضد استعمار یاد نموده اند.

زحمات فراوان ایشان منجر به پیدایش نهضت های بعدی شد, لکن سیدجمال از ناکام ترین مردان مبارز جهان است و مشقات فراوان کشید در ارشادات و بیدارگری ها ولی نتیجه زحمت خویش را ندید.
روحش شاد.
با تشکر وتبریک مجدد.


کد خبرنگار : 20