تاریخ : 1397,چهارشنبه 22 اسفند15:25
کد خبر : 64572 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

جزئیات مصوبه دیروز مجلس درباره رزمندگان


جزئیات مصوبه دیروز مجلس درباره رزمندگان

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصویب طرح استفساریه جزِء (۶) بند "ث" ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور در صحن علنی مجلس را بهره مندی رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل از حقوق فرهنگی، مادی و اجتماعی عنوان کرد.

فاش نیوز -  رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصویب طرح استفساریه جزِء (6) بند "ث" ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور در صحن علنی را بهره مندی رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل از حقوق فرهنگی، مادی و اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلا والمسلین حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر نمایندگان ملت خاطر نشان کرد: استفساریه مربوط به رزمندگان که بر مبنای آن یک مقطع تحصیلی به رزمندگان تعلق می گرفت با تلاش و همت فراکسیون ایثارگران و نمایندگان ایثارگر مجلس در روز سه شنبه (21 اسفند ماه) در صحن علنی مطرح و به اتفاق آرای نمایندگان ملت تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه این مصوبه در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در بند ث ماده 88 آمده بود اما دولت پس از یک سال که این قانون را اجرا کرده بود در اجرای آن شبهه ایجاد و اعلام کرد در حقیقت منظور قانونگذار بهره مندی رزمندگان از مزایای اجتماعی است و نه حقوق و مزایای اقتصادی است.لذا احکام اداری مربوط به رزمندگان را به حالت اول خود برگرداند.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با اشاره به تهیه و ارائه استفساریه به صحن علنی مجلس تصریح کرد: اما دوستان ما در فراکسیون ایثارگران ابتدا این طرح را که من نوشته بودم را امضاء و پس از آن پشتیبانی کردند. همچنین در این راستا با اقای انصاری در ریاست جمهوری صحبت کردیم که فرمود ما استفساریه را قبول داریم.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی یاد آور شد: خوشبختانه هنگام رسیدگی به این استفساریه در صحن علنی مجلس 60 تن از نمایندگان در موافقت و 12 تن دیگر در مخالفت با طرح ثبت نام کرده بودند که با پیشنهاد آقای پزشکیان نایب رییس مجلس از بیان موافقت و مخالفت خود منصرف و به اتفاق آرا آن را به تصویب رساندند.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری تایید استفساریه از سوی شورای نگهبان در روزهای پایانی سال اظهار داشت: امیدوارم که فردا پس فردا شورای نگهبان آن را تایید کند تا بالاخره احکامی که دولت در مورد رزمندگان صادر کرده بود همه را به حالت اول برگردد.

نماینده ایثارگر مجلس دهم در توضیح مزایای فرهنگی، اجتماعی و اداری این طرح یاد آور شد: بر اساس این طرح رزمندگانی که دارای مدرک تحصیلی سیکل هستند دیپلمه، لیسانس فوق لیسانس و فوق لیسانس دکترا محسوب و از مزایای اداری و اقتصادی بهره مند و یک سال معوقه رزمندگان باز پرداخت خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: امیدواریم وزارتخانه ها و دوایر دولتی به رزمندگانی که دارای مدرک لیسانس هستند اجازه دهند تا بتوانند به مدت35 سال خدمت کنند و آنها را بازنشسته نکنند چرا که قرار بود بسیاری از رزمندگان بازنشست شوند اما با این مصوبه موضوع  بازنشستگی از بین می رود و می توانند 35 سال خدت کنند. انشاالله در استانه سال تحویل و ولادت  حضرت امیر المومنین علی (ع) هدیه ای به رزمندگان اسلام باشد که بعد از 30 سال که از جنگ گذشته ایثارگرانی که در وزارتخانه ها باقی مانده اند را در بر بگیرد و انشالله که مبارکشان باشد و ما را نسبت به قصورمان در این مدت داشتیم ببخشند چرا که مجلس شورای اسلامی روزهای پر کاری را پشت سر گذاشت.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در پایان خاطر نشان کرد: انشاالله بحث ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان راسایر موارد دیگر در رابطه با جانبازان بالینی و اجرایی نمودن احکام ایثارگری که در برنامه ششم توسعه آمده است به حول و قوه الهی پیگیری خواهیم کرد.

پایان


کد خبرنگار : 18