تاریخ : 1397,شنبه 25 اسفند14:30
کد خبر : 64604 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مزایای یک مقطع تحصیلی برای رزمندگان اعلام شد


 مزایای یک مقطع تحصیلی برای رزمندگان اعلام شد

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصویب استفساریه جز(۶) بند "ث" ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه را به معنای برخورداری رزمندگان از همه مزایای یک مقطع تحصیلی عنوان کرد.

فاش نیوز -  سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصویب استفساریه جز(6) بند "ث" ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه را به معنای برخورداری رزمندگان از مزایای اداری یک مقطع تحصیلی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی اکبر کریمی نماینده ایثارگر مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب استفساریه  یک مقطع تحصیلی بالاتر از سوی نمایندگان ملت خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی که در فراکسیون ایثارگران انجام شد پیشنهاد طرح استفساریه در مورد مفاد  جز(6) بند "ث" ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به ایثارگران است در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با عنایت به اینکه در این بند اشاره شده بود "رزمندگانی که شش ماه سابقه حضور در جبهه را دارند"، می توانند مشابه جانبازان از یک مقطع تحصیلی بالاتر در مزایای اداری برخوردار باشند. اما متاسفانه سازمان امور اداری و استخدامی کشور در طی دو سال گذشته مدت اجرای برنامه، جلوی این مصوبه را برای اعمال در احکام حقوقی این عزیزان گرفته بود و استدلال می کرد که موضوع صرفا یک بحث اداری است.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: در این استفساریه سوال این بود که "آیا منظور از مزایای اجتماعی مذکور در جزء (6) بند "ث" ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مزایای استخدامی هم می باشد و حکمی که در این بند پیش بینی شده است ناظر بر حقوق و احکام و مزایای اداری و حقوقی هم هست که پاسخ مجلس "آری" بود و الحمدالله با رأی خوبی به تصویب رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در پایان در خصوص مزایای اقتصادی مصوبه اخیر ایثارگری مجلس متذکر شد: با تصویب نمایندگان ملت، تمام رزمندگانی که دارای شش ماه سابقه جبهه هستند مشمول این مصوبه می شوند و در احکام حقوقیشان یک مقطع تحصیلی بالاتر به عنوان احکام حقوقی محاسبه می شود که گشایشی در معیشتشان خواهد بود و یک عیدی خوبی برای رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

پایان


کد خبرنگار : 18