تاریخ : 1398,سه شنبه 20 فروردين13:30
کد خبر : 64636 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مزایای اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان


مزایای اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روند تصویب استفساریه جزء (۶) بند "ث" ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور در خصوص اعطای حقوق و مزایای قانونی رزمندگان برای اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر را تشریح کرد.

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روند تصویب استفساریه جزء (6) بند "ث" ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور در خصوص اعطای حقوق و مزایای قانونی رزمندگان برای اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، جلیل مختار نماینده ایثارگر مردم آبادان اظهارد اشت: طرح استفساریه جزء 6 بند "ث" ماده 88 قانون برنماه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به شماره چاپ 1214 و طرح اصلاح جزء (6) بند " ث" ماده 88 قانون برنماه ششم توسعه کشور، به این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود.

وی یادآور شد: این استفساریه در کمیسیون اجتماعی با حضور کارشناسان دیوان محاسبات کشور، سازمان اداری و استخدامی، مرکز پژوهش ها و سایر کارشناسان و مسئولان اجرایی ذیربط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در جلسه نهایی دوم دیماه سالجاری کمیسیون اجتماعی با ادغام دو طرح مزبور به دلیل تشابه موضوع آن را تایید و تصویب کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در ادامه تاکید کرد: در استفساریه نهایی سوال به این شرح به تصویب رسید که آیا منظور از مزایای اجتماعی مذکور در جزء 6 بند "ث" ماده 88 قانون برنماه ششم توسعه مزایای مالی و استخدامی هم می باشد که پاسخ آن "بلی" بود.

وی ادامه داد: در خصوص بهره مندی و امتیاز تحصیل یک مقطع بالاتر، رزمندگانی که حداقل 6 ماه حضور در جبهه داشتند دولت تقریبا یکسال این حقوق و مزایا را پرداخت کرده بود، اما بعد از آن دچار ابهامی در اجرای قانون شده بود.

وی افزود: این ابهام به مجلس شورای اسلامی ارجاع شد و بعد از آن در کمیسیون اجتماعی بررسی شد و بعد از بررسی آن در صحن مجلس در هفته گذشته رفع ابهام شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی متذکر شد: الحمدالله بهره مندی از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر شامل رزمندگان عزیزی که حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در دوران دفاع مقدس را داشتند همانند خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا بهره مند خواهند شد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با رای قاطعی که به این استفساریه دادند، باعث رفع ابهامی که دولت بر آن انگشت گذاشته بود شدند و امیدوارم حق و حقوق رزمندگان که در این مدت متوقف شده بود، مجددا از سوی دولت پرداخت شود.


کد خبرنگار : 17