تاریخ : 1397,دوشنبه 27 اسفند15:20
کد خبر : 64663 - سرویس خبری : هنر

هنر، درمانی است بر آلام روحی



آسترکی گفت: هنر می تواند در زمینه های مختلف کمک رسان انسان باشد. برای من هنر بیشتر از قرص و دارو به بهبود حالم کمک کرد و به نظرم می توان برای درمان بسیاری از بیماری های روحی از هنردرمانی استفاده کرد.

رحمان آسترکی هنرمند و جانباز 25درصد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حیات اظهار کرد: من با هنر زندگی می کنم. هنر می تواند در بسیاری از مراحل زندگی انسان، یاری رسان باشد. در بسیاری از مواقع،  نقاشی و خطاطی خیلی بیشتر از قرص و داروهای شیمیایی به بهتر شدن حال من کمک کرده است و به نظرم می توان از هنر برای درمان نیز استفاده کرد. انجام کارهای هنری هم برای خودم لذت بخش است و هم می تواند مخاطبان زیادی را در این حس خوب شریک کند.

آسترکی گفت: سربازی ام در دوران مقدس سپری شد و فرمانده نفربر BMP  بودم. در کربلای 4، مجروح شدم و به جانبازی نائل آمدم. 

وی ادامه داد: در اواخر خدمت سربازی ام به خاطر خط خوبم، مدتی نوشتن کارت های پایان خدمت را بر عهده گرفتم اما پس از پایان جنگ، فعالیت حرفه ای را در زمینه های مختلف هنری شروع کردم و کارشناسی ارشد تصویر سازی دارم.

وی افزود: علاقه ام به هنر باعث شد در بسیاری از زمینه های هنری مانند عکاسی، خط، نقاشی، مجسمه سازی، نقش برجسته، نقاشی دیواری شهری، طراحی صحنه و ... فعالیت کنم.

این جانباز با اشاره به نقاشی کردن از چهره شهدا، ادامه داد: چندی پیش به توصیه یکی از دوستان، نقاشی از چهره شهدا را آغاز کردم. این کار را بدون این که به نام شهید و محبوبیتش توجه کنم، انجام می دادم.

وی افزود: بیشتر نقاشی هایم از شهدای غیر شاخص است، زیرا به نظرم به شهدای شاخص همیشه توجه کافی می شود و بین مردم شناخته شده اند.

این هنرمند ادامه داد: تصاویری که از شهدا به جا مانده، معمولا سیاه و سفید است و کیفیت خوبی ندارد، بنابراین تمامی این نقاشی ها را با ذوق و سلیقه خودم و به صورت رنگی از چهره شهدا، کشیده ام.

آسترکی گفت: نقاشی از چهره شهدا بسیار برایم لذت بخش است. این افراد کسانی بودند که برای امنیت و آسایش کشور جان خود را فدا کردند و بسیار برایم قابل احترامند.

این هنرمند ادامه داد: این کار را برای تداوم حس خوب خودم و نیز برای معرفی شهدای غیر شاخص به مردم انجام می دهم و تا کنون نزدیک به 30 تابلو نقاشی از پرتره شهدا کشیده ام.

این عکاس  بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نزدیک به سی سال است که کار حرفه ای من نقاشی است، در بسیاری از مناطق شهری شهر تهران، به عنوان مثال در مناطق 16 و 17 چهره بسیاری از شهدا را در دیوارهای شهری به تصویر کشیده ام. همچنین مدتی نقاشی ها و خطاطی هایم در میدان ولیعصر(عج)، پل کریمخان و پل حافظ دیده می شد.

وی در پایان افزود: جدیدترین اثرم که در نمایشگاه چهل چراغ مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر درموزه امام علی(ع) به نمایش گذاشته شد، پرتره شهیدی است که پس از اتمام نقاشی، متوجه شدم ایشان از شهدای خبرنگار حادثه منا است.