تاریخ : 1397,سه شنبه 28 اسفند16:58
کد خبر : 64708 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

در جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین‌نور؛

مدیرحوزه‌های‌علمیه‌کشور: انقلاب‌اسلامی باعث به جریان افتادن جبهه‌مقاومت


مدیرحوزه‌های‌علمیه‌کشور: انقلاب‌اسلامی باعث به جریان افتادن جبهه‌مقاومت

آیت الله اعرافی گفت: راهیان نور برای این است که روحیه جهاد و شهادت را در جوانان ما توسعه دهد و حاصل آن آمادگی برای جانفشانی و ایثار و فدارکاری در راه اسلام است.

مدیر حوزه های علمیه کشور: انقلاب اسلامی باعث به جریان افتادن جبهه مقاومت در منطقه شدفاش‌نیوز - ‌آیت‌الله علیرضا اعرافی در ویژه برنامه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که با حضور کاروان های راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، گفت: روحانیون از خط جهاد و شهادت در راه خدا در دوران دفاع مقدس جدا نبودند و این جریان شهادت طلبی در حوزه های علمیه، جریان خروش در راه مقابله با مستکبران بوده است و دانشمندان بزرگ ما در تاریخ تشییع، در کنار مجاهدان در راه خدا بوده اند.

وی ادامه داد: عالمان بزرگ ما در طول تاریخ نشان دادند که کتاب جهاد، فقط یک کتابی در منظومه فکری و فقهی نیست بلکه کتاب جهاد و باب شهادت، یک سنت دیرپایی است که در حوزه های علمیه مورد استقبال بوده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه جریان اسلام اصیل و روحانیت اصیل، هرگز نمی تواند از انقلاب و قیام در راه خدا جدا باشد، افزود: در پرتو درهای بزرگ شهادتی که انقلاب اسلامی به روی ما گشود، ما هزاران خورشید فروزان در میان ملت داریم و در حال حاضر بیش از 4 هزار و 500 روحانی شهید داریم که در دفتر نورانی شهادت حوزه های علمیه ثبت شده است و جانبازان روحانی و آزادگان روحانی و خیل عظیم ایثارگران که از درون مدرسه و حوزه برخواستند و پرچم جهاد و مقاومت را به دوش کشیدند و به دنیای استکبار نشان دادند که حوزه علمیه، انقلابی است و انقلابی خواهد ماند.

وی خاطر نشان کرد: همه ما پا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس می گذاریم تا با شهدا عهد و میثاق دوباره ببندیم و بگوییم که راه شهدا را ادامه می دهیم.

آیت الله اعرافی گفت: شاخص روحانی بودن، آمادگی جانفشانی و شهادت در راه خداست و اگر این شاخص در ما کم باشد، طلبگی ما ناقص است و به همین دلیل باید گفت که امام خامنه ای از نوجوانی در مسیر مبارزه برای انقلاب اسلامی بوده است و ایشان باید الگو همه روحانیون باشند.

وی ادامه داد: راهیان نور برای این است که روحیه جهاد و شهادت را در جوانان ما توسعه دهد و حاصل آن آمادگی برای جانفشانی و ایثار و فدارکاری در راه اسلام است و شهیدان به ما این درس بزرگ مقاومت و پایداری را آموختند.

رئیس حوزه های علمیه کشور در ادامه با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس در سایر کشورهای اسلامی نیز ترویج داده شده است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی باعث به جریان افتاده جبهه مقاومت در سطح منطقه شده است.

وی در پایان تاکید کرد: امروز در جبهه‌های مقاومت از غزه تا لبنان و سوریه و ... از همه مذاهب شیعه و سنی حضور دارند ولی پشت صحنه داعش صهیونیسم است که امروز این مسئله برای همه روشن شده و در آینده روشن‌تر خواهد شد.