تاریخ : 1398,جمعه 02 فروردين16:46
کد خبر : 64735 - سرویس خبری : باغ بهشت

مسئولیت ها را جدی بگیرید!



به گزارش ایرنا، شهید احمد پناهی فرزند دوم سید جواد و زکیه بیست و سوم دی 1343، همزمان با روز یازدهم ماه مبارک رمضان، در شهرستان سمنان، در خانواده ای دیندار چشم به جهان گشود و پدرش از کاسب‌های معتمد شهر و مادرش از زنان مؤمنه بود.
این شهید بزرگوار چهار برادر و یک خواهر داشت، مقطع ابتدایی را در مدرسه شهید دکتر چمران، راهنمایی را در مدرسه امام خمینی(ره) خواند و همزمان با گذراندن دوره متوسطه در دبیرستان دهخدا، در تظاهرات علیه رژیم پهلوی در قم شرکت می‌کرد و قبل از شروع امتحان‌های پایانی سال چهارم متوسطه به واسطه احساس وظیفه ای که برای دفاع از کشور داشت به جبهه های جنگ رفت.
اولین بار به عنوان بسیجی از سوی سپاه شاهرود تیپ 12 گردان ولیعصر(عج) برای دفاع از وطن به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.
شهید احمد پناهی اولین بار ، 9 ماه بعد از شروع جنگ به عنوان پاسدار از سوی سپاه سمنان تیپ12 گردان علی ابن ابیطالب(ع) ، به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات‌های مختلف مانند عملیات طریق‌القدس آزادسازی بستان محرم، والفجر مقدماتی، والفجر یک، پاتک‌های خیبر، بدر، والفجر چهار، کربلای یک و کربلای پنج شرکت کرد.
این شهید والامقام مسؤولیت‌هایی مانند بی‌سیم‌چی گروهان و گردان، مسؤول دسته و معاون گروهان را در جبهه بر عهده داشت.
شهید احمد پناهی بیش از 12 بار به جبهه اعزام شد و در حدود 45ماه 24روز با رژیم ظالم و متجاوزگران مبارزه کرد و سرانجام درنوزدهم اسفند سال 1365، مقارن با نهم ماه رمضان در عملیات پدافندی کربلای پنج، در اثر برخورد ترکش خمپاره به صورت و قلب در منطقه شلمچه به دوستان شهیدش پیوست.
شهید احمد پناهی در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: به درد این امت رنج کشیده برسید، حال که زمام امور را به‌دست گرفته‌اید، کوتاهی نکنید، و در انجام مسئولیت شرعی و قانونی خود بکوشید، نقاط ضعف را بشناسید و رفع کنید.
وی با تاکید بر پیروی از رهبری و حضور پر شور در مسجدها، اظهار داشت: در آیین های عبادی، سیاسی، اجتماعی شرکت فعال داشته باشید تا به این وسیله در رزم عزیزانتان در جبهه‌ها شریک باشید.
پیکر مطهر این شهید جلیل القدر در گلزار شهدای امام‌زاده یحیی(ع) سمنان به خاک سپرده شده است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را گشوده است.