تاریخ : 1398,دوشنبه 05 فروردين13:20
کد خبر : 64779 - سرویس خبری : استان ها

گفتمان راویان دفاع مقدس شریعت‌مدار باشد



مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: گفتمان راوی دفاع مقدس باید یک گفتمان شریعت‌مدار باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله ناصرپور با اشاره به فعالیت این اداره در زمینه برپایی کارگاه‌های آموزش روایت‌گری دفاع مقدس، اظهار کرد: لرستان شش هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و در دوران دفاع مقدس همیشه پیشتاز بوده است.

وی با بیان این‌که جوانان این دیار در اکثر عملیات‌ها نقش مهمی داشته‌اند که وظیفه همه ما حفظ نام و یاد این عزیزان است، بازگویی و ثبت خاطرات و حوادث دوران دفاع مقدس را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: گفتمان راوی باید یک گفتمان شریعت‌مدار باشد چراکه این نوع گفتمان پشتوانه گفتمان‌های دیگر است و در نظام اسلامی باید طبق قانون اساسی از گفتمان ولایت مطلقه فقیه پیروی کنیم.

ناصرپور با یادآوری این‌که روایت‌گران حماسه‌های دفاع مقدس راویان عشقی هستند که پیام شهدا را به نسل جوان و آیندگان منتقل می‌کنند، زاویه دید، تفسیر و ساختار را سه مؤلفه‌ای دانست که یک راوی باید در هنگام روایت‌گری در نظر داشته باشد.

وی با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی از نظر فرهنگی و سیاسی وضیعت بسیار خوبی دارد، به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: مشکلات اقتصادی کشور ما ناشی از ضعف سامانه مدیریتی است که اگر دست‌اندرکاران مسائل اقتصادی دستورات دین مبین اسلام را در این زمینه پیاده کنند، این‌گونه مشکلات نیز برطرف می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به این‌که قبل از حاکمیت طاغوت در ایران، جریان لیبرال حاکم بود و هرکسی به‌دنبال منفعت‌طلبی بود، اظهار کرد: مکتب اسلام مسائل اقتصادی را به‌خوبی تبیین کرده به‌گونه‌ای که هم به مسائل فردی و هم مسائل اجتماعی توجه شده است.

ناصرپور بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی به سختی می‌توانستیم ادوات جنگی را تهیه کنیم در صورتی‌که شرکت خارجی فراوانی از ماشین جنگی عراق حمایت می‌کردند.

وی با بیان این‌که آن‌چه باعث پیروزی ما در جنگ تحمیلی شد، توکل به خدا، اتحاد و پیروی از ولایت فقیه بود، تحریف، تحدید (محدود کردن)، تضعیف و تخریب را چهار عاملی دانست که ارزش‌های طلایی دوران دفاع مقدس را تهدید می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، تصریح کرد: برخی‌ها به دنبال آن هستند که ارزش‌های دفاع مقدس را به قشر، گروه، جناح و یا ارگان خاصی نسبت دهند و برخی‌ها معتقدند که دفاع مقدس مربوط به همان هشت سال است و عده‌ای به‌دنبال تضعیف کردن و کم اهمیت جلوه دادن اقشار خاصی مانند روحانیت، رزمندگان و ایثارگران هستند.


منبع : ایسنا