تاریخ : 1398,سه شنبه 06 فروردين20:36
کد خبر : 64825 - سرویس خبری : استان ها

با شهید آجقلی از سمنان



معرفی شهدای استان سمنان

 

شهید آجقلی: تربیت یک نسل ضامن آینده کشور است

 

 

سمنان- ایرنا- شهید محمد آجقلی یکی از شهدای دفاع مقدس در بخشی از وصیت نامه خود، اظهار داشت: والدین در تربیت صحیح فرزندان خود در مسیر رضای پروردگار بکوشند چرا که تربیت درست فرزندان تضمین کننده آینده کشور است.

 

 

به گزارش ایرنا، شهید آجقلی فرزند غلامحسین و شرف بیست و چهارم آذر 1335، در روستای خیج از توابع شهرستان شاهرود، در خانواده ای مومن به دنیا آمد.
این شهید بزرگوار اولین بار به عنوان بسیجی از سوی سپاه شاهرود تیپ 12 گردان ولیعصر(عج) برای دفاع از وطن به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.
شهید آجقلی حدود 18 ماه و 25 روز در جبهه های جنگ برای حفظ ایران اسلامی نقش ایفا کرد و سرانجام در 22 فروردین سال 1363، در عملیات پدافندی، در منطقه شلمچه یا باغ رضوان در اثر اصابت ترکش به سر و گردن به مقام بلند شهادت نائل گشت.
پیکراین شهید جلیل القدر در گلزار شهدای روستای خیج در شهرستان شاهرود به خاک سپرده شده است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را گشوده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.