تاریخ : 1398,شنبه 10 فروردين14:55
کد خبر : 64897 - سرویس خبری : اخبار

تشریح عملکرد فعالیت‌های انجمن جانبازان نخاعی کشور



مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان گفت: عمده‌ترین کار ما در سال ۹۷ جامه عمل پوشاندن به فرمایش رهبری برای حمایت از کالای ایرانی بود.

تشریح عملکرد فعالیت‌های انجمن جانبازان نخاعی کشور

مهدی اسدزاده، مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در مورد عملکرد انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در سال 97 گفت: انجمن جانبازان نخاعی سال پرکار و تلاشی را پشت سر گذاشت. انجمن 12 کمیته فعال دارد که کمیته بهداشت و درمان، کمیته سیاحتی و زیارتی، کمیته فرهنگی، کمیته استان‌ها، کمیته معیشتی، امور مالی و مناسب سازی از این جمله است. همه عزیزانی که در این کمیته‌ها فعالیت می‌کنند از جانبازان نخاعی هستند که کارها را به خوبی انجام می‌دهند. عمده‌ترین کار ما در سال 97 جامه عمل پوشاندن به فرمایش رهبری برای حمایت از کالای ایرانی بود.

وی افزود: لوازم پزشکی مورد نیاز جانبازان نخاعی عموما خارجی است. شرکت‌های آمریکایی به واسطه تحریم‌ها لوازم پزشکی مورد نیاز را ارائه نمی‌دهند. ما تلاشمان را کردیم تا با برگزاری جلسات مختلف با چند شرکت ایرانی، لوازم مختلف را با کیفیت مورد نظر تهیه کنیم. هرچند در ابتدا لوازم کیفیت لازم را نداشت. اما جلسات ما به این علت بود تا از محصولات عیب‌یابی کنیم و ایرادات آن را تذکر بدهیم تا کیفیت محصولات به لوازم خارجی نزدیک شود.

اسدزاده در ادامه تصریح کرد: دو همایش «صندلی چرخ‌دار» با کمک مرکز ضایعات نخاهی و با حضور وزارتخانه‌ها در سال 97 برگزار شد. در این همایش‌ها مشکلات تولیدکننده‌ها برای مصرف‌کننده ها و بالعکس عنوان شد. همچنین همایش «پیشگیری از زخم بستر» برای نخستین بار در تهران با حضور تعدادی از جانبازان نخاعی برگزار شد و دومین همایش آن با همین عنوان در قزوین برپا شد و راهکارهای پیشگیری از مشکلات مبتلا به جانبازان نخاعی در مورد زخم بستر عنوان شد.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان با اشاره به سایر برنامه‌های انجمن در سال 97 گفت: انجمن جانبازان نخاعی به مناسبت‌های مختلف در تهران مسابقات و جشنواره‌های ورزشی برگزار کرده است. هفته جانباز، هفته دفاع مقدس و دهه فجر از این جمله بودند که رقابت‌ها در رشته‌های دارت، تیراندازی، شطرنج، فوتبال دستی و تنیس روی میز بود. در هر سری از این مسابقات حدود 100 جانباز نخاعی، و هفتاد درصد در رقابت‌ها شرکت داشتند.

وی افزود: بزرگترین دور این رقابت‌ها جشنواره ورزشی در سطح کشور بود که در بهمن ماه 97 در رامسر برگزار شد. در این رقابت‌ها 122 جانباز از 26 استان کشور حضور داشتند و کار با پیگیری انجمن جانبازان نخاعی و اداره تربیت بدنی بنیاد شهید انجام شد. این مسابقات در سه رشته فوتبال دستی، تنیس روی میز و دارت برپا شد و تمامی برگزیدگان استانی که به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند در این دوره با هم رقابت کردند از جمله جانبازان شیمیایی و جانبازان اعصاب و روان که در کنار جانبازان نخاعی در این دوره مسابقات حضور داشتند.

اسدزاده اظهار داشت: همچنین در سال 97 توانستیم با حمایت کمیته فرهنگی انجمن دو مسابقه کشوری کتابخوانی ویژه جانبازان نخاعی و خانواده‌هایشان برگزار کنیم که اولین مسابقه در ماه مبارک رمضان و دومین آن در دهه فجر برگزار و با استقبال خوبی روبرو شد. به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از 40تن از برگزیدگان این مسابقات به قید قرعه تجلیل شده و جوایز نفیسی به آنان داده شد.

او به برگزاری مجمع عمومی انجمن اشاره کرده و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های محوری انجمن در سال 97 برگزاری مجمع عمومی سالانه انجمن بود که در آبان ماه در کردان کرج با حدود 45 جانباز نخاعی به مدت 4 روز برگزار شد. در این مجمع از نمایندگان سراسر کشور دعوت کردیم که طبق انتخابات 7 نفر عضو هیأت مدیره اصلی، 2 بازرس و 2 عضو علی‌البدل انتخاب شدند و کارشان را از آذرماه شروع کردند. به دنبال درخواست بانوان جانباز نخاعی برای حضور یک نماینده در انجمن، برای پیگیری مطالبات این قشر با رأی گیری از طریق فضای مجازی و به وسیله شبکه‌های اجتماعی خانم آمنه احمدی با کسب 17 رأی به عنوان نماینده بانوان جانباز نخاعی به منظور شرکت در جلسات گروه پیگیری انجمن جانبازان نخاعی و پیگیری مطالبات آن‌ها انتخاب شد.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان با اشاره به ویژه برنامه‌های انجمن نخاعی برای دهه فجر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دهه فجر امسال از حساسیت خاصی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه‌ای بشود. به همین دلیل ما برنامه‌های ویژه‌ای برای دهه فجر چهلمین سال پیروی انقلاب تدارک دیدیم. تشکیل ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در انجمن به همین مناسبت انجام شده و 10 برنامه با تصویب ستاد برگزار شد.

وی افزود: انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان برنامه تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) در مرقد مطهر امام راحل،  طرح «یادیاران» و مراسم غبارروبی و عطر افشانی و اهدای گل به مزار شهدا، همایش پیاده روی خانوادگی با حضور جانبازان نخاعی استان تهران و خانواده‌های آنان، مسابقات خاطره گویی برای نخستین بار به صورت صوتی و در فضای مجازی، مسابقه بهترین عکس ویژه عکس‌های راهپیمایی 22 بهمن 97 ، مسابقه کتابخوانی، جشنواره ورزشی استان تهران، گسترش جایگاه ویژه جانبازان و خانواده‌های آنان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این جایگاه و طرح «دیدار طلایه داران ایثار» دیگر برنامه انجمن است که در آن دیدار با جانبازان نخاعی دوران انقلاب اسلامی در کل کشور صورت می‌گیرد.

اسدزاده در ادامه گفت: برگزاری جلسات متعدد با مسئولین مملکتی از جمله معاونت‌های بهداشت و درمان، تعاون و امور اجتماعی، امور مالی و وزیر سابق بهداشت، دکتر قاضی زاده هاشمی، جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور داشتیم که نتایج خوبی از این جلسات گرفتیم. در سال 97 سه مرحله اعزام کاروان سفرهای زیارتی جانبازان نخاعی را به کربلای معلی داشتیم که یک مرحله با همکاری سپاه و دو مرتبه با هماهنگی نیروی انتظامی این اعزام‌ها میسر شد.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در پایان با اشاره به برنامه ریزی برای سال 98 گفت: انجمن جانبازان نخاعی برای سال 98 برنامه‌های بهتر و بیشتری تدارک خواهد دید که با نگاه خاص رهبری در مورد گام دوم انقلاب اسلامی منطبق باشد و تلاش می‌کنیم تا همت خود را برای فعالیت‌های بیشتر مضاعف کنیم.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم