تاریخ : 1398,یکشنبه 11 فروردين15:52
کد خبر : 64915 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

پاسخ یک فرزند شهید به اظهارات نایب رئیس مجلس


پاسخ یک فرزند شهید به اظهارات نایب رئیس مجلس

در اینکه مردم ما هنوز هم مانند زمان جنگ و این بار به خاطر فشار اقتصادی در حال مقاومت و تحمل سختی ها می باشند شکی نیست ولی شما با چه استدلالی به این نتیجه رسیدید که می توان فرماندهان زمان جنگ را با مسئولین کنونی مملکت مقایسه کرد؟!

مینا نهامین

مینا نهامین (فرزند شهید غلامرضا نهامین) -  دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است: «شرایط کنونی ما مثل جنگ اقتصادی است و می توان آن را  با دوران جنگ تحمیلی مقایسه کرد؛ پس همانطور که در آن زمان وقتی کسی شهید می شد فرماندهان را متهم نمی کردند در شرایط کنونی نیز نباید مسئولین را به خاطر بحران اقتصادی مواخذه کرد.»

 آقای دکتر! سلام علیکم؛ مطلب اخیرتان را در خصوص جنگ اقتصادی و مقایسه آن با جنگ تحمیلی ملاحظه کردم. در اینکه مردم ما هنوز هم مانند زمان جنگ و این بار به خاطر فشار اقتصادی در حال مقاومت و تحمل سختی ها می باشند  شکی نیست ولی شما با چه استدلالی به این نتیجه رسیدید که می توان فرماندهان زمان جنگ را با مسئولین کنونی مملکت مقایسه کرد؟!

 در زمان جنگ، چیزی که بیشتر به چشم می خورد همدلی و همراهی فرماندهان با رزمندگان بود. همه دارای یک هدف بودند و دوشادوش هم برای این سرزمین جانفشانی می کردند. هیچ فرماندهی خود را تافته جدابافته نمی دانست. همه یکدل و یکرنگ بودند و صداقت در عملشان پیدا بود.

 در آن دوران چیزی که در کفه ترازوی مسئولین سنگینی می کرد احساس مسئولیت و دلسوزی بود، نه مال و منال و دنیاپرستی. در چنان شرایطی مردم می توانند از جان خود نیز بگذرند و هر مصیبتی را تحمل نمایند. همچنانکه بسیاری از جوانان غیور وطن در کنار فرماندهانشان از جان خود گذشتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 اما تفاوتی که جنگ اقتصادی کنونی با جنگ آن روزها دارد در این است که مردم و مسئولان دغدغه های جداگانه ای دارند. مردم دنبال یک تکه نان می دوند ولی بسیاری از بالادستی ها دنبال انباشتن میلیارها میلیارد پول در حساب های بانکی خویش هستند.

 مردم ما بیش از هر چیر از تبعیض ها و فاصله های طبقاتی بین خود و مسئولین به تنگ آمده اند. کدام مسئولی را می شناسید که همدرد مردم باشد و مانند آنها دنبال نان شب و سیر کردن شکم زن و فرزند باشد. کدام مسئولی را می شناسید که با سیلی صورت خود و فرزندانش را سرخ نگهدارد. کاش کمی واقع بین تر باشید و بیش از این نمک بر زخم مردم نپاشید.
و من الله توفیق


کد خبرنگار : 23