تاریخ : 1398,یکشنبه 11 فروردين16:06
کد خبر : 64929 - سرویس خبری : باغ بهشت

از حفاظت بیت امام‌خمینی تا شهادت در دشت پنجوین



به یاد شهید علی‌اکبر حاجی‌پور

شهید علی‌اکبر حاجی‌پور در سال ۱۳۳۰ در شهر آذرشهر از توابع تبریز در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی دیده به جهان گشود.

علی‌اکبر پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دوستان خود کمیته مسجد قبا را راه می‌اندازد و خود به‌عنوان مسئول کمیته انتخاب می‌شود. پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این نهاد انقلابی در می‌آید. هم‌چنین وی مسئولیت حفاظت از بیت حضرت امام خمینی(ره) را به‌عهده داشت. با شروع غائله کردستان و فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر آزادسازی شهر پاوه با یک گردان نیرو عازم کردستان می‌شود.

شهید حاجی‌پور پس از شروع جنگ تحمیلی همراه با گردان تحت امر خود عازم جبهه‌های جنوب می‌گردد. وی در عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس با مسئولیت فرمانده گردان وارد عمل می‌شود و در عملیات بیت‌المقدس به شدت از ناحیه پا مجروح می‌شود. پس از بهبودی نسبی با دختری مؤمن ازدواج می‌کند. بعد از ازدواج بار دیگر به جبهه می‌رود و در عملیات رمضان وارد می‌شود. هم‌چنین برای انجام عملیات زین‌العابدین(ع) و مسلم‌بن عقیل(ع) خود را به جبهه می‌رساند و به‌عنوان مسئول محور عملیاتی وارد عمل می‌شود.

شهید حاجی‌پور پس از تثبیت مواضع به‌دست آمده در مرحله اول عملیات والفجر ۴ در منطقه غرب، در مرحله دوم عملیات که برای شناسایی مواضع دشمن رفته بود، در دشت پنجوین مورد هدف تیر مستقیم تانک دشمن قرار می‌گیرد و در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۶۲ به فوز عظیم شهادت نایل می‌شود.