تاریخ : 1398,پنجشنبه 15 فروردين16:04
کد خبر : 64973 - سرویس خبری : استان ها

گزارش تصویری از بسیج مردمی خوزستانی ها در مقابله با سیل


گزارش تصویری از بسیج مردمی خوزستانی ها در مقابله با سیل

مردم "خوزستان مظلوم و محروم" نیز با وقوع سیل، باز هم ثابت کردند پشت در پشت هم و با دست خالی شریک درد و غم هم هستند.

فاش نیوز - "باران" می بارد.

 باران تند می بارد.

 باران الهی به سیلی تبدیل شده که در قاموس واژه های ما "بلا" نام دارد.

هر تصویر و گزارشی از حادثه، فریاد دردآلودی است از کمبود امکانات و رسیدگی؛ نامناسب بودن زیر ساختهای شهری برای مقابله با سیل.

در این باره هر چه بگویم کم است و بیانم قاصر است از بازگو کردن عمیق دردناک حادثه . شهر ها و روستاها تا ارتفاع باورنکردنی زیر آب رفته اند و خیلی از منازل تخریب شده، مخصوصا در روستاها. بعضی خانواده ها عزیزانشان را از دست داده اند و داغدار شدند در ایام عید و شادی ! پس کدام قلم قادر است این حجم از اندوه را به درستی بیان کند و به نگارش دربیاورد!؟

اما در هر تصویر و هر گزارشی که از مناطق "بلا زده"می بینیم، یک چیز با تمام وجود حس می شود و آن روحیه همکاری و همیاری مردم نسبت به آسیب دیدگان و سیل زده هاست. این مردم بارها ثابت کردند که در بدترین شرایط هیچ وقت همدیگر را تنها نمی گذارند و "بسیجی وار" به کمک هموطنان خود می روند؛ حتی اگر مسئولین بدرستی پا کار نباشند. گرچه این روزها از گوشه و کنار می شنویم عده ای زالو صفت از این شرایط بحرانی سوء استفاده می کنند و هر جور شده خون ملت را می مکند . ولی مردم خونگرم و مهربان ایران سال هاست ثابت کرده اند دست خالی و با استفاده از امکانات ساده ، هر جور شده از آرامش و سلامتی هموطنان خود "پاسداری" می کنند.

باری در همین راستا مردم "خوزستان مظلوم و محروم" نیز با وقوع سیل، باز هم ثابت کردند پشت در پشت هم و با دست خالی شریک درد و غم هم هستند. ما خوزستانی ها یک بار با همین روحیه در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادیم و پیروز شدیم. ما با همین روحیه مقابل دشمنان دیرینه خود که امروز اسمشان "گروه تکفیری"است و در آخرین بار مردم بیگناه و بی سلاح ما را در سی و یکم شهریور 97 در شهر اهوازآماج گلوله های خود کردند و بارها تعداد زیادی از فرزندان ما را در نقاط مرزی شهید و جانباز کرده اند، ایستاده ایم.

پس در این شرایط آمریکا و ایادیش که ما را تحریم کرده اند و مانع ارسال کمکهای هلال احمر جهانی به ایران شده اند، بدانند امروز بسیج مردمی خوزستان آنقدر تجربه دارد که با همان روحیه و باز هم با دست خالی در مقابل "کارون خروشان" که از خودمان است و "نزول برکات آسمان الهی" بعد از سالها خشکسالی بیش از اندازه او را به وجد آورده، آماده باش بایستیم و با دلی نگران ، گذر ویرانگر کارون را بر سر خانه هایمان نظاره گر باشیم اما یک سخن می ماند برای عبرت گرفتن در حوادث بعدی: " ای کاش کارشناسان، اکوسیستم هیچ نقطه ای از ایران را دستکاری نمی کردند و ای کاش مسئولین ما بدانند حالا که ایران چهارمین کشور آسیا و ششمین کشور دنیا از نظر کثرت وقوع بلایا است و حتی ایران را به عنوان بهشت زلزله ها می شناسند ، امکاناتمان برای رویارویی با این حوادث نباید در حد بیل و گونی باشد ، و ای کاش  ... "

تصاویر ارسالی از طرف گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و آقای محمد مقدم ورزشکار نام آور جامعه معلولین خوزستان

 

گزارش از جعفری


کد خبرنگار : 20