تاریخ : 1398,یکشنبه 18 فروردين12:40
کد خبر : 65018 - سرویس خبری : اخبار

ابلاغ سند مناسب سازی معابر برای جانبازان



رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به تصویب سند راهبردی مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت در سال گذشته گفت: این سند راهبردی تا پایان فروردین ماه به تمام دستگاه ها ابلاغ می شود.

ابراهیم کاظمی مومن سرائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سند، برنامه ای استراتژیک و نقشه راه پنج ساله ستاد مناسب سازی است که برای شناخت موقعیت فعلی کشور در زمینه مناسب سازی معابر برای معلولان تدوین شده است و توصیف و تحلیل محیط داخلی و خارجی برای مناسب سازی را ارائه می دهد و جهت حرکت ستاد مناسب سازی کشور را مشخص می کند.
وی خاطرنشان کرد: سند راهبردی مناسب سازی در سال 97، تصویب شده و نواقص و مشکلات آن بررسی و راهکارهای مناسب نیز تدوین شده است؛ این سند بیش از یکصد صفحه دارد و در آن وظایف تمام دستگاه های کشور در زمینه مناسب سازی مشخص شده است.
کاظمی مومن سرائی ادامه داد: امیدواریم با انتشار این سند راهبردی شاهد تحول و پیگیری مسائل مربوط به مناسب سازی و سیاست های مدون ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور باشیم.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: مناسب سازی فضاهای شهری امکان حضور افراد دارای معلولیت و کم توان را در جامعه میسر می سازد.
مومن سرائی افزود: ستاد مناسب سازی کشور، یک مجموعه فرابخشی شامل 15 عضو است که وزیر کشور ریاست این ستاد و رئیس بهزیستی دبیری این ستاد را برعهده دارند و 9 معاون وزیر و دو نماینده تشکل های مردم نهاد در این ستاد عضویت دارند تا برای تسهیل در تردد معلولان، جانبازان و سالمندان کشور در این ستاد، تصمیم گیری های لازم را انجام دهند.
وی یادآور شد: سامانه معبر با شماره 3000012322 آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه مناسب سازی است.
به گزارش ایرنا بنا به اعلام سازمان بهزیستی کشور، در حال حاضر یک میلیون و 560 هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده اند و 15 هزار سالمند در مراکز نگهداری سالمندان نگهداری می شوند.

 


منبع : ایرنا