تاریخ : 1398,سه شنبه 20 فروردين18:31
کد خبر : 65112 - سرویس خبری : ورزشی

اعزام ورزشکاران به مسابقات ارتش های جهان



رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش:

ورزشکاران 14 رشته به مسابقات ارتش های جهان اعزام می شوند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش از اعزام ورزشکاران 14 رشته ورزشی به مسابقات ارتش های جهان در چین در مهر امسال خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: المپیک سیزم در 29 رشته در چین برگزار می شود که ورزشکاران در 14 رشته به این مسابقات اعزام خواهند شد. مسابقات انتخابی تا نیمه اردیبهشت برگزار و برترین ها راهی اردو می شوند.
وی ادامه داد: در سال 97 ورزشکاران و تیم های ارتش توانستند نتایج خوبی را کسب کنند. 90 درصد از برنامه‌ ها با وجود مشکلات مالی و با هزینه‌ های داخلی اجرایی شد. همچنین در عرصه بین الملل نیز سه مسابقه مهم کشتی به میزبانی روسیه، دوچرخه سواری به میزبانی هلند و اولین دوره مسابقات تیراندازی با کمان سیزم به میزبانی ایران برگزار شد. در این رقابت ها توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم.
رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش بیان کرد: 29 فروردین روز ارتش است و به همین بهانه فعالیت ‌های ورزشی در اولین ماه سال آغاز خواهد شد. همچنین این رقابت ها با حضور یک هزار و 200 نفر در کنار مزار شهید صیاد شیرازی آغاز می ‌شود.
سرتیپ دوم فولادی افزود: امسال در چندین رشته ورزشی جشنواره فرهنگی ورزشی ارتش برگزار می‌ شود که برپایی مسابقات کوهنوردی از جمله این رقابت ها است. کوهنوردی از رشته ‌های کاربردی ارتش است. در مسابقات کوهنوردی سال گذشته در چهار جبهه 4 تیم متشکل از 30 کوهنورد موفق شدند برای اولین بار به قله دماوند صعود کنند که این امر اتفاق بسیار خوبی برای این سازمان بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های سازمان تربیت بدنی ارتش اشاره کرد و یاداور شد: تقدیر از پیشکسوتان باستانی، برگزاری مسابقات گلبال برای جانبازان دو چشم نابینا، حضور بانوان در برخی از رشته ‌های جشنواره از جمله دارت، تنیس روی میز، کوهنوردی و تیراندازی از برنامه های جشنواره سازمان تربیت بدنی است.
سرتیپ دوم فولادی در پایان گفت: همه فعالیت ‌های ورزشی ارتش در جهت ارتقا سطح آمادگی جسمانی و ایجاد روحیه سلحشوری و رزمندگی نیرو‌های مسلح در همه بخش ها به ویژه ورزش انجام می شود.