تاریخ : 1398,چهارشنبه 21 فروردين19:16
کد خبر : 65149 - سرویس خبری : اخبار

تقارن معنادار روز پاسدار و سالگرد شهادت صیاد شیرازی



علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مراسم بیستمین سالگرد امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی ضمن تبریک روز پاسدار و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار ولادت جانباز کربلا حضرت عباس (ع) و روز جانباز یک تقارن معنادار و ارشمند است.

وی افزود: خدا را شاکریم که امسال نیز توفیق تجلیل از ایثارگران و سربازان مخلص ولایت و یادواره شهید صیاد شیرازی و 110 شهید نیروهای مسلح و آئین سالانه پاسداشت فرهنگ شهیدانی که فی سبیل‌الله از دنیا دل کندند و چفیه بستند تا به فرمان ولایت لبیک بگویند را داریم.

جعفری فرهنگ ایثار و شهادت را از پایه های فرهنگ اسلامی دانست که بقای اسلام ناب در این فرهنگ عجین است، ادامه داد: تابلوی زیبای جهاد در سپهر سالام از خیبر مولا علی (ع) تا کربلای امام حسین (ع) تا حماسه هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام عظیم الشان (ره) و امروز با حماسه آفرینی جریان مقاومت و مدافعان حرم به رهبری حضرت خامنه ای (مدالظله العالی) نشان میدهد شهادت موج آفرین بن بست شکن و راه مردان خداست که عصاره صفات کریمه است.

وی اظهار داشت: از شهید صیاد شیرازی نقل شده است که معتقد بود معیار ما در تمام کارها اشاره ولایت است. امروز صیاد شیرازی و 110 شهید شاخص نیروهای مسلح و همه ایثارگران نمادها و عمارها و الگوهای عملی در قول، دل و عمل هستند.

جعفری عنوان کرد: حضرت امام (ره) دست شهید صیاد شیرازی و فرمانده محترم سپاه را در دستان مبارک گرفت و فرمودند: «ید واحده باشید.»، امروز که گزافه گویی سران نادان آمریکا را شاهدیم کلید پیروزی، همان ید واحده است. مثل همیشه دل ها و گام هایمان را در مدار ولایت تنظیم کنیم تا آمریکا نتواند هیچ غلطی کند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر خود می بالد که حسب تدبیر ریاست کل نیروهای مسلح برای دومین بار میزبان پیشکسوتان ایثار و مقاومت و مرکزی برای نکوداشت شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس