تاریخ : 1398,جمعه 23 فروردين14:45
کد خبر : 65189 - سرویس خبری : اخبار

مدافعان حرم نتیجه تلاش دشمنان در عرصه جنگ نرم



گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، با بیان این‌که نتیجه تلاش‌های ۲۵ ساله دشمن در نبرد فرهنگی علیه ایران اسلامی «شهدای مدافع حرم بود» بیان کرد: مدافعان حرم صرفا آنانی که در سوریه شهید شدند نیستند، بلکه هزاران جوان ایرانی بر این طریق و باور هستند، مگر می‌شود این ملت را از آرمان‌هایش جدا کرد؟

اعتقاد ملت ایران اعتقاد بسیجی و سپاهی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، شب گذشته در مراسم اولین سالگرد شهادت مدافع حرم «شهید اکبر زوار جنتی» در مسجد دانشگاه تبریز، با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم در دفاع از مردم مظلوم عراق و سوریه، اظهار کرد: ملت ایران هیچ هراسی از مرگ نداشته و شهادت در مسیر خدا را در آغوش می‌کشند.

وی با تاکید بر این‌که تروریست کسی است که برای انسان‌ها هیچ ارزشی قایل نیست، افزود: صهیونیست‌ها برای یهودی‌ها و مسیحی‌ها هم ارزشی قائل نیستند و خود را همه کاره عالم می‌دانند؛ اینان تروریست هستند، کسانی که برای هیچ انسانی هیچ حقی قائل نیستند.

پاسداری که آرمانش دفاع از مظلومان است، نمی‌تواند تروریست باشد

وی تاکید کرد: پاسداری که زندگی و دلبستگی‌های خود را رها کرده و برای دفاع از مردم مظلوم در سوریه و عراق جانفشانی می‌کند و آرمانش دفاع از مظلومان جهان است، نمی‌تواند تروریست باشد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان این‌که انسان‌های احمقی چون ترامپ و نتانیاهو این موضوع را نمی‌فهمند، گفت: ما به اندازه درک و شعور انسان‌ها از آن‌ها توقع داریم و توقع نداریم نتانیاهو، ترامپ و اوباما به قدر یک کودک سه ساله ایرانی بفهمند، چرا که یک کودک سه ساله ایرانی بهتر از سران استکبار می‌فهمد چون عقل و بصیرت دارد.

وی با تاکید بر این‌که طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان طی چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی از روی جهل و حماقت بوده است، افزود: هنوز هم نمی‌فهمند که با ملت و امت اسلامی باید چگونه رفتار کنند.

اراده الهی، حرکت‌های دشمنان را به نفع جامعه اسلامی تمام کرده است

وی با بیان این‌که در مقابل طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام، اراده الهی حرکت‌ها را به نفع جامعه اسلامی تمام کرد، افزود: این اراده خداوندی بارها به دشمنان اسلام و دشمنان ملت ایران روشن و ثابت شده که جنگ تحمیلی نمونه‌ای از آن است.

حجت‌الاسلام شیرازی در این خصوص افزود: در هشت سال دفاع مقدس، میدان جنگ به دانشگاهی برای جوان ایرانی بدل شد و جوانان تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توطئه‌های مختلف دشمن برای ضربه زدن به اسلام اشاره کرد و گفت: با طراحی صهیونیست‌ها و ایالات متحده آمریکا و با هدف متلاشی کردن جبهه مقاومت، سوریه را مورد حملات تروریستی قرار دادند تا سپس ایران را تهدید کنند، چرا که هدف‌شان نابودی اسلام بود و دشمن می‌داند تا جمهوری اسلامی ایران ثبات دارد، اسلام نیز حیات خواهد داشت.

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: دشمنان اسلام، تروریست‌ها را از کشورهای مختلف وارد سوریه کردند تا طرح خود را پیاده کنند؛ طرح دشمن این بود که «الگوی دینی وهابیت و عربستان» را به عنوان الگویی بین‌المللی برای مسلمانان مطرح کنند و جلوی الگو شدن ملت ایران را بگیرند، اما از درون این طرح، بسیج جهانی اسلام(حزب الله لبنان، انصارالله یمن، دفاعی وطنی سوریه، حدالشعبی عراق، زینبیون، فاطمیون و...) شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: دشمنان تمامی توان خود را به کار گرفتند تا در جریان این جنگ، ایران پیروز میدان نباشد، اما در نهایت شکست خوردند.

وی تاکید کرد: می‌دانند سپاه پاسداران سهم بزرگی در پیشرفت‌ها بر دوش داشته، به همین جهت سپاه را به عنوان تروریست مطرح کردند اما در مقابل وحدت ملت ایران تقویت شد.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند، به همان دلیلی که اسلام فناناپذیر است، جمهوری اسلامی ایران را هم نمی‌توانند از بین ببرند، چرا که ملت ایران، هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان این‌که ملت ایران پای انقلاب، ارزش‌ها و ولایت فقیه خود ایستاده‌اند، تاکید کرد: دشمن تصور نکند که با تهدید و نیرنگ می‌تواند اراده مردم ایران را تغییر دهد؛ دشمن با جنگ نظامی نتوانست مردم ایران را شکست دهد پس جنگ فرهنگی را پیش گرفت و از سال ۶۵ طراحی نظامی دشمن به سمت جنگ نرم و نبرد آرام رفت.

مدافعان حرم نتیجه تلاش چندین ساله دشمنان در عرصه جنگ نرم است

وی با بیان این‌که نتیجه تلاش‌های بیست‌وچند ساله دشمن در نبرد فرهنگی علیه ایران اسلامی «شهدای مدافع حرم بود» افزود: مدافعان حرم صرفا آنانی که در سوریه شهید شدند نیستند، بلکه هزاران جوان ایرانی بر این طریق و باور هستند، مگر می‌شود این ملت را از آرمان‌هایش جدا کرد؟

حجت‌الاسلام شیرازی با تاکید بر این‌که امروز حیات شهدای ایرانی را در لبنان، عراق و سوریه می‌بینیم، افزود: زمانی ملت ایران تنها و غریب بود اما امروز به لطف الهی و خون شهدا، اسلام در جهان عزتمند شده و ایران از مظلومیت خارج شده است. امروز آمریکا، اروپا و اسرائیل از ملت ایران هراس دارند.

ملت ایران الگوی استقلال اقتصادی در جهان خواهند شد

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، اظهار کرد: اعلام می‌کنیم، ملت ایران همانگونه که در مباحث نظامی و معنوی الگوی جهان شده‌اند، در موضوع استقلال اقتصادی نیز الگوی جهان خواهند شد.