تاریخ : 1398,شنبه 24 فروردين12:36
کد خبر : 65199 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

کمک مستشاری ایران، عراق و سوریه را نجات داد



سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز (پنج‎شنبه ۲۲ فروردین) در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به قرار گرفتن در ایام اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان ماه‌هایی است که خداوند به آن‌ها عنایت خاصی دارد و امید است که قدر این ماه‌های عزیز را بدانیم و مورد توجهات و عنایات حق تعالی قرار بگیریم.

وی ضمن تبریک ایام اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و روز جانباز را تبریک گفت و ادامه داد: بی‌شک امنیت و آرامش امروز را مدیون خون شهدا، جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستیم.

سردار کارگر با اشاره به سنگ‎اندازی دشمنان در سال ۱۳۹۷ که مصادف با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بود، گفت: دشمن در سال ۹۷ با خروج از برجام و ایجاد تحریم‌های ظالمانه و اعمال فشار‌های اقتصادی، شرایط بسیار سختی را برای ایران اسلامی پیش‌بینی کرده بود که به حمدالله با تدابیر مقام معظم رهبری و همبستگی ملت غیور از این گذرگاه‌ها با موفقیت عبور کردیم و توانستیم جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را با تمام دشواری‌ها و مشکلات اقتصادی بگیریم.

وی با اشاره به تهدیدات بی‌شماری که از سوی دشمنان در سال گذشته علیه ملت ایران اعمال شده بود، تصریح کرد: علی‌رغم همه تهدیدات و دشواری‌ها، ملت ایران توانست توفیقات بیشماری را در سال ۹۷ به دست آورد و همانطور که دیدیم برخلاف صحبت‌های آقای بولتون در همایش منافقین که اعلام کرده بود «ما نخواهیم گذاشت جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی‌اش را جشن بگیرد»، ملت ایران توانست توفیقات لازم را به دست آورد و ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب خود را جشن بگیرد و ان‎شا‎الله با توکل به خدا جمهوری اسلامی جشن ۸۰ سالگی‌اش را نیز خواهد گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ایران کشوری نیست که تحت تاثیر اشارات و موضع‌گیری‌های سخیف مقامات آمریکایی قرار بگیرد و یا اینکه در برابر اینگونه لفاظی‌ها عقب‌نشینی کند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی کشور قدرتمندی است که ضمن ایجاد امنیت در سطح کشور خود امروز در سطح منطقه نیز ایجاد امنیت کرده و به نوعی می‌توان گفت: امنیت منطقه امروز وابسته به جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه اختلاف‎افکنی و ایجاد تفرقه در کشور یکی از مهم‎ترین فعالیت‌های دشمن است، افزود: آنان می‌دانند که امروز مهمترین مسئله‌ای که می‌تواند ما را تضعیف کند اختلاف‌افکنی و از بین بردن همبستگی، وحدت و وفاق ملی است، از این رو با کوبیدن بر طبل تفرقه و اختلاف افکنی میان سپاه و ارتش، سپاه و دولت و همچنین گروه‌های مختلف به دنبال رسیدن به اهداف خود است؛ لذا ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم و خصوصا گروه‌های سیاسی باید بصیرت داشته باشند و درباره مسائل اساسی و حیاتی کشور اختلافات را کنار بگذارند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه ما باید برای مقابله با دشمن همواره آمادگی لازم را داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از مصادیق آمادگی و توانمندی که موجب بازدارندگی در برابر دشمنان می‌شود مسئله حفظ وحدت و همبستگی میان همه اقشار و گروه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف کشور است که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز با دوران قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست گفت: امروز علی‎رغم تمامی تهدیدها، فشارها و توطئه‎های استکبار جهانی، جنگ تحمیلی ۸ ساله، ملت ایران توانسته به موفقیت‎های بزرگی دست پیدا کند، تا جایی که قدرت‎های استکباری از این موفقیت‎ها احساس خطر کرده‎اند.

سردار کارگر با اشاره به دشواری‎های دوران دفاع مقدس گفت: ما در آن دوران سیم خاردار و گونی را از دیگر کشورها وارد می‎کردیم، اما امروز به جایگاهی رسیدیم که قدرتهای استکباری جهان جمع شده‎اند تا اجازه پیشرفت‎های بیشتر را به ما ندهند.

وی افزود: امروز کشورهای منطقه از لحاظ قدرت نظامی، سیاسی و فرهنگی به جمهوری اسلامی متکی هستند، کما اینکه مقام معظم معظم رهبری چند سال گذشته در حرم رضوی فرمودند: «خیلی از سلاح‌هایی که توسط مقاومت اسلامی استفاده می‌شود تولید جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اهمیت بهره‎گیری از راهبرد اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «جوانهای عزیز، بچه‌های عزیز من، فردا مال شماست، آینده مال شماست، شما هستید که باید این تاریخ را با عزتش محفوظ نگه دارید، شما هستید که این بار مسئولیت را بر دوش دارید، خرمشهرها در پیش است، نه در میدان جنگ نظامی، در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‎تر است و در جای دیگری می‌فرمایند این جنگ سخت‎تر همان جنگ فرهنگی و اقتصادی است و بعد می‎فرمایند دشمن امروز اتاق جنگ را در وزارت خزانه‎داری آمریکا برده است و از آنجا کار را هدایت می‎کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده و بارها بر آن تأکید داشتند که متاسفانه عده‎ای از مسئولان از گذشته تا به امروز این مسئله را هنوز جدی نگرفته‎اند.

سردار کارگر گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما باید همانگونه که در حوزه نظامی برای مقابله با دشمنان راهبرد آفندی و پدافندی داریم، در حوزه اقتصادی نیز باید دارای راهبردهای کاربردی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که در حوزه نظامی به دشمنان می‎گوییم که اگر یک موشک بزنید صد موشک می‎خورید، در حوزه اقتصاد هم باید به این سطح از دفاع دست پیدا کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به وقوع حادثه سیل در برخی از نقاط کشور اقدامات صورت گرفته از سوی مردم را در این رابطه کاری ارزشمند و ستودنی ارزیابی کرد و گفت: همبستگی مردم نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و دولت برای کمک به حادثه‎دیدگان و امدادرسانی بسیار ارزشمند و قابل ستایش است و باید بتوانیم این همدلی‎ها و وحدت را در عرصه‎های دیگر نیز به منصه ظهور برسانیم تا شاهد موفقیت‎های بیشتر باشیم.

سردار کارگر با اشاره به موضع‎گیری اخیر کاخ سفید علیه سپاه پاسداران این اقدام را از روی حماقت دولتمردان آمریکایی دانست و عنوان کرد: مردم کشور آمریکا نیز معتقدند که مسئولان‎شان افراد احمقی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که سپاه از روزهای آغازین پیروزی انقلاب تاکنون همواره خادم و خدمتگزار ملت بوده است، به طوری که امام فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، امروز دشمنان خواستند تا با حمله به سپاه پاسداران در واقع به اصل انقلاب و نهادهای انقلابی حمله کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: امروز همانطوری که می‎بینیم همه نمایندگان گروهها و طیف‎های مختلف در مجلس شورای اسلامی لباس سپاه را به تن می‌کنند و مردم بیشتر از گذشته به سپاه افتخار می‎کنند و این یعنی سیاست آمریکایی‎ها محکوم به شکست است.

وی افزود: سپاه همواره پشتیبان مردم و مظلومان بوده است و در دوران دفاع مقدس، در فتنه‎های پیش آمده در حراست از خطوط مرزی و ایجاد امنیت کشور همواره نقش‎آفرین بوده است.

سردار کارگر بیان داشت: داعش با کمک مستشاری فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران سرلشکر قاسم سلیمانی و عده اندکی از نیروهایش در منطقه از بین رفت و بدین ترتیب دو کشور عراق و افغانستان از سیطره تروریست‎ها نجات یافتند.

وی عنوان کرد: آمریکایی‎ها به این دلیل که چرا داعش را در منطقه از بین برده‎اید می‎خواهند سپاه را مجازات کنند، چون به اذعان آقای ترامپ در روزهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آقای اوباما و خانم کلینتون تروریست‎های داعشی را ایجاد کرده بودند. و البته آنها امروز هم دست از حمایت تروریست‎ها برنمی‎دارند؛ هر جایی که سرکردگان داعش و النصره به دام می‎افتند با بالگردهایشان آنان را به مناطق امن هلی برن می‎کنند.

سردار کارگر گفت: در سال گذشته مقرر شده بود که ۶ موزه دفاع مقدس رونمایی شود که متاسفانه به دلیل مشغله‎ای که ریاست محترم جمهوری داشتند این اتفاق نیفتاد و ان‎شاالله امسال در سوم خرداد ماه این ۶ موزه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین بیش از ۶ موزه دیگر را در دهه فجر سال ۹۸ افتتاح خواهیم کرد که این موضوع مسئله بسیار مهمی است.

سردار کارگر تصریح کرد: امسال در حوزه زائران راهیان نور با توجه به مسائل پیش آمده و سیل‎زدگی ۱۰درصد نسبت به سال گذشته با افزایش بازدیدکنندگان مواجه بودیم؛ یک میلیون نفر فقط از استان خوزستان بازدید شده و همچنین ۳۰۰ هزار نفر از استانهای کرمانشاه، ایلام، بوشهر و هرمزگان بازدید کردند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در پایان گفت: همچنین در سال ۹۷ توانستیم سند راهبردی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تدوین کنیم و در هیئت امنای موزه آن را به تصویب رساندیم.


منبع : دفاع پرس