تاریخ : 1398,شنبه 24 فروردين15:55
کد خبر : 65205 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

تعیین درصد از اختیارات کمیسیون پزشکی بنیاد است



 -  بنده 5 ماه خدمت درجبهه های حق علیه باطل دارم و از تاریخ 1368/2/3 تا 1371/7/16 درمنطقه عملیاتی کردستان منطقه بانه مشغول خدمت بوده ام و بارنشسته ناجا هستم اما تاکنون مزایایی به من تعلق نگرفته است؟

-  آنچه که در قوانین به ویژه در قانون برنامه ششم توسعه برای رزمندگان به تصویب رسیده است متاسفانه به دلیل عدم وجود سازمانی که عهده دار پیگیری امور آنان باشد به کندی در حال اقدام است و عمده آن به سرانجام نرسیده است . وزارت دفاع که سازمان ساتای آن مسئولیت رزمندگان را بر عهده دارد باید از این فضای بی تعهدی نسبت به رزمندگان خارج شود و نقش قانونی خود را بر عهده بگیرد تا رزمندگان هم از قوانین مصوب خود منتفع شوند .

 

- درسال 65 در یگان 25 کربلا در حال مآموریت به عنوان تک تیرانداز باحمله هوایی دشمن بعثی که راکت انداخته بود مجروح شدم و پرونده دربیمارستان بقایی اهواز موجود است. اما سپاه ساری علت مجروحیت را پرتاب از خودرو و بلندی اعلام کرده است؟

در حالی که در قسمت علت مجروحیت بعلت شلوغی و اعزام مجروحین یادشون رفته بنویسند موج انفجار و ضربه به دست و ضربه به کمر،
مطلب دوم درسال 67 در یگان 16 زرهی قزوین مجروح شدم بعلت موج انفجار به  سر، گردن و کمر درسال 93 قبل از کمیسیون
بنیاد استان (ساری) برای هر دو مجروحیت ماده 3 تشکیل دادند و 10 درصد دادند مجدا درخواست کمیسیون دادم درسال 94 فقط  5 درصد اضافه کردند در حالی که از نظرجسمی داغون هستم.
آیا درصد من باید زیر25 باشد؟ جالب اینکه نه سپاه و نه ارتش و نه بنیاد هیچکدام هیچ حقوقی به بنده نمیدهند. درحالی که هیچ شغل  و  درآمدی از جایی ندارم. حدود یک سالی هست که پروانه املاک گرفتم که هنوز کار نکردم و کرایه خانه مرا  عذاب میدهد
شمارا به خدا. راهنمایی کنید تا دستم به جایی بند شود؟

-  تعیین درصد و تجدید نظر در آن از اختیارات کمیسیون پزشکی بنیاد است و تنها باید امیدوار بود که درست و دقیق انجام گیرد ولی تقاضای تجدید نظر حق شماست که می توانید پیگیری کنید. لازمه دریافت حقوق از بنیاد و نیروهای مسلح داشتن رای از کارافتادگی کلی برای حالت اشتغال و جزیی بند ب و ج نیروهای مسلح برای حقوق وظیفه است در غیر اینصورت حقوق تعلق نمی گیرد. اگر جواز کسب شما فعال نیست و فاقد درآمد هستید می توانید از بنیاد تقاضای کمک معیشت کنید .

 


کد خبرنگار : 23