تاریخ : 1398,شنبه 24 فروردين16:24
کد خبر : 65225 - سرویس خبری : اخبار

جانبازی که درآستانه بهار ۹۸ به شهادت رسید


جانبازی که درآستانه بهار ۹۸ به شهادت رسید

جراحت و جانبازی به هیچ وجه مانع او برای رفتن دوباره به جبهه نشد و با شور و شوقی زایدالوصف، بارها به جبهه رفت و علیرغم جانبازی، مسئولیت های مهمی در لشکرهای ۵ نصر و ۲۵ کربلا به فرماندهی سردار قربانی داشت...

فاش نیوز -  جانباز شهید، «حاج رحیم انصاری» که از پیشکسوتان انقلاب و جبهه و از سرداران جنگ بود، در خانواده ای بسیار مستضعف در رهنان اصفهان به دنیا آمد. کودکی و نوجوانی اش برای کسب و کار و کمک به معیشت خانواده اش سپری شد.
جوانی اش مصادف با آغاز انقلاب بود که از همان ابتدا به امواج انقلاب پیوست و با شجاعت و جسارتی مثال زدنی به مبارزه بی امان و شبانه روزی با رژیم شاه و عوامل و ایادی اش پرداخت و در این راه دست کم دو بار تا مرز شهادت پیش رفت؛ اما به طرز معجزه آسایی جان سالم بدر برد.
او به همراه سردار شهید «فریدون بختیاری» به عنوان محور نیروهای انقلابی در منطقه رهنان به شمار می رفت.
پس از پیروزی انقلاب، به سیستان و بلوچستان رفت و به مبارزه با اشرار پرداخت که در یکی از درگیری ها موفق به هلاکت سرکرده معروف اشرار به نام رحیم زردخویی شد و خود نیز از ناحیه پا مجروح گردید. در دیداری مقام معظم رهبری از این رشادت حاج رحیم تجلیل کرده و پیشانی او را بوسیده بودند.
با شروع جنگ به همراه سردار شهید فریدون بختیاری و سردار مرتضى قربانی به آبادان رفت که در همان جا از ناحیه پا بشدت مجروح و جانباز شد که تا مدت ها مشغول مداوای آن بود. جراحت و جانبازی به هیچ وجه مانع او برای رفتن دوباره به جبهه نشد و با شور و شوقی زایدالوصف، بارها به جبهه رفت و علیرغم جانبازی، مسئولیت های مهمی در لشکرهای ۵ نصر و ۲۵ کربلا به فرماندهی سردار قربانی داشت.
از جمله سمت هایش می توان به فرماندهی محور در آبادان، فرماندهی یگان دریایی و نیز فرمانده مهندسی رزمی لشکر ۲۵ کربلا اشاره کرد. در مجموع به غیر از ایام مجروحیت و درمان، بیش از ۵ سال در جبهه های مختلف و عملیات های گوناگون حضور فعال داشت که در چند عملیات نیز شیمیایی شد.
پس از جنگ چند سالی رئیس بنیاد شهید استان ایلام بود.

او یکی از نیروهای محوری و بسیار مؤثر و همیشه درصحنه بود که فعالیت های متعدد و متنوعی داشت؛ از ساماندهی بسیج محلات گرفته تا راه اندازی کتابخانه محل و راه اندازی کانون تبلیغات مسجد فاطمیه رهنان و فعالیت مؤثر و مستمر در امور خیریه و کمک به افراد بی بضاعت و راه اندازی صندوق قرض الحسنه و فعالیت های فرهنگی.  
فعالیت های این شهید بقدری گسترده بود که برشمردن همه آنها در این مجال ممکن نیست. خوشبختانه چندی پیش مجموعه خاطرات این جانباز شهید جمع آورى کشده است.
از ویژگى های بارز این سردار شهید چهره گشاده و خنده رویی حتی در اوج سختی و تلخی و درد و دشواری ها بود. جانباز شهید، حاج رحیم انصاری روح بی قرار و نا آرامی داشت که پیوسته در طلب و آرزوی شهادت بود و سرانجام پس از سال ها تحمل درد و رنج انواع جراحت ها و بویژه عوارض مجروحیت شیمیایی، و با دلی دردمند از بلایا و مصائبی که بر سر انقلاب اسلامی آمد، در شامگاه جمعه ۱۷ اسفند به دیدار معبود شتافت و شاهد شهادت را در آغوش کشید.
خدایش با دوستان و یاران شهیدش محشور کند. ان‌شاءالله