تاریخ : 1398,شنبه 24 فروردين17:47
کد خبر : 65232 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

ماهیگیری در سیلاب خوزستان!


ماهیگیری در سیلاب خوزستان!

در ماجرای سیل خوزستان، موضوع مهم ماهیگیری از آب گل‌آلود توسط عده‌ای است که با ظاهری دلسوز تخم نفرت و نفاق را می‌پرکانند و لایک و فالوور درو می‌کنند

فاش نیوز - در ماجرای سیل خوزستان، موضوع مهم ماهیگیری از آب گل‌آلود توسط عده‌ای است که با ظاهری دلسوز تخم نفرت و نفاق را می‌پرکانند و لایک و فالوور درو می‌کنند.

عرض یک کانال تازه احداث شده در جاده "شط علی" حدود ده متر است و عجیب این که همین کانالِ کوچک  سیل خوزستان، بیماری سرطان، معضل ریزگردها، تخریب اکو سیستم هور، نابودی روستاهای هورنشین، از بین رفتن صیادی، بالا رفتن تفاوت دمای شب و روز و داغ شدن خوزستان و ... همه و همه را برطرف و اصلاح خواهد کرد. این گزاره‌ها طنز نیستند، بلکه ادعای شخصی است که در هیچ‌کدام از این امور و علوم تخصص ندارد و صرفا درس حوزوی خوانده است.

روز بیست و سوم فروردین کمی پس از باز شدن این کانال به منطقه هورالعظیم رفتیم. کیلومترها می‌رفتیم و آب در نقاط آب‌گیر پر بود. طوری که بعضی قسمت‌ها آب روی جاده هم را هم گرفته بود و حتی کمی قبل‌تر از این کانال، لبه‌ آسفالت خورده شده و این هیچ ربطی به کانالی که چند ساعت قبل ایجاد شده بود نداشت. اگر چه پیش از این در بهمن ماه سال 97، سه کانال دیگر احداث شده بود.
ما را دو‌نفر از کارشناسان ارشد نفت همراهی می‌کردند و توضیحات مفصلی از اوضاع منطقه، هور، آب و نفت ارائه دادند که بزودی منتشر خواهیم کرد.

اما نکته قابل توجه در ماجرای سیل خوزستان، ماهیگیری از آب گل‌آلود توسط عده‌ای است که با ظاهری دلسوز تخم نفرت و نفاق را می‌پرکانند و لایک و فالوور درو می‌کنند. حفر این کانال چند متری را  بحران اصلی جلوه داده و  عرب و عجم را به جان هم و هر دو را به جان کسانی که صادقانه و مشفقانه به کمک سیل‌زدگان رفته‌اند انداخته اند.

در این روزها که بسیاری از مردم عزیز کشورمان درگیر مصیبت سیل هستند کاش بر بلاهت‌ها و نفسانیات مان غلبه کنیم، واقع بین باشیم و ندانسته حرف نزنیم و بار مصیبت سیل را بر شانه هموطنانمان بیشتر نکنیم.

علیرضا آل یمین
 


کد خبرنگار : 23