تاریخ : 1398,چهارشنبه 28 فروردين16:12
کد خبر : 65285 - سرویس خبری : بیمه

نامه وارده درباره بیمه ایثارگران


نامه وارده درباره بیمه ایثارگران

آیا اطلاع دارید که بنیادشهید و امورایثارگران تا کنون لیست عزیزان مشمول اصلاحیه ماده۱۳ را به بیمه دی تحویل نداده است و این قانون اجرایی نشده است؟...

محمدرضا حفصی

محمدرضا حفصی کردستانی جانباز ۴۵% -  حاج آقا نوروزی، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی! جنابعالی و تعدادی از نمایندگان محترم ایثارگر بیشترین سعی و تلاش را برای اصلاح ماده۱۳قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران مبذول داشتید؛ اجرکم عندالله.

- اما آیا اطلاع دارید که بنیاد شهید و امورایثارگران تا کنون لیست عزیزان مشمول اصلاحیه ماده۱۳ را به بیمه دی تحویل نداده است و این قانون اجرایی نشده است؟

- آیا استحضار دارید که از مهرماه سال۹۷ تاکنون شرکت بیمه دی هیچ هزینه ای به جامعه تحت پوشش، وفق ماده ۱۳ قانون جامع ایثارگران پرداخت نکرده است و اکثر مراکز درمانی و داروخانه ها و آزمایشگاه های طرف قرارداد شرکت بیمه دی بعلت عدم پرداخت مطالبات از سوی شرکت بیمه دی، یک طرفه فسخ قرار داد کرده اند؟

- قانون گذار و حاکمیت در ماده۱۲ و۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پرداخت ۱۰۰درصد هزینه های درمانی و بهداشتی خانواده معزز شهدا و جانبازان و افرادتحت تکفل را بر عهده دولت قرار داده است و حسب اصلاح به عمل آمده، انجام بیمه تکمیلی و تامین هزینه های بهداشتی و درمانی برای شاغلین و بازنشستگان دستگاهای اجرایی مشمول قانون یادشده در دستگاه های اجرایی و غیر شاغلین به عهده بنیادشهید و امور ایثارگران گذاشته شده است، حال در تفسیر، هیچ جایی در قوانین تفاوتی بین جانباز و افراد تحت تکفل در قوانین مشاهده نمی گردد؛ در صورتی که در بخشنامه های داخلی شرکت بیمه دی تفاوت های بسیاری در عملکرد ملموس و تبعیض مشاهده می گردد که متاسفانه تاکنون هیچ دستگاه نظارتی به آن توجه نکرده است زیرا تفاوتی در پرداخت سرانه بیمه تکمیلی نیست و باید یک الگو و معیار برای جانباز و افراد تحت تکفل به استثنای مجروحیت) یکسان ملاک قرارگیرد و اگر تاکنون این گونه اقدام شده است خلاف رویه قانونی بوده است.

- مورد دیگر تفاوت های فاحش و آشکار در خصوص بیمه تکمیلی خانواده معزز شهدا و جانبازان و افراد تحت تکفل شاغلین نیروهای مسلح (شرکت بیمه کوثر) با شرکت بیمه دی که از شرکت های اقماری بانک دی می باشد قابل مشاهده است و نباید اینگونه تبعیضی در نحوه پرداخت و معیارهای درمانی باشد. شرکت بیمه کوثر تقریبا به روز و به نسبت شرکت بیمه دی از لحاظ کمی و کیفی بهتر عمل نموده و همیشه در مراودات با عزیزان جانباز نیروهای مسلح، کمترین گلایه و نقصی از روند درمانی و بهداشتی شنیده شده است.

- به عنوان مدیر جمعیت شاهدوایثارگران استان کردستان تقاضامندم در خصوص موارد یادشده بررسی نموده و اگر به این نتیجه رسیدید و آگاهی کسب کردید به روند درمانی و بهداشتی هر دو گروه بیمه کوثر و بیمه دی و کسب رضایت هر دو گروه هدف توجه فرمایید و از دستگاه های نظارتی تقاضا دارم این تبعیض و برداشت غلط از قانون را در بنیاد شهید و امورایثارگران خاتمه داده و خدمات رسانی درمانی به شکل برابر با شرکت بیمه کوثر مشمولین نیروهای مسلح را سرلوحه امورات قرار دهند.


کد خبرنگار : 23