تاریخ : 1398,چهارشنبه 28 فروردين19:42
کد خبر : 65384 - سرویس خبری : استان ها

کمک های گروه جهادی شهید بقایی به سیل زدگان خوزستانی


کمک های گروه جهادی شهید بقایی به سیل زدگان خوزستانی

گروهی ازجوانان متخصص و دلسوز تحت نام "گروه جهادی شهید بقایی" از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دنبال وقوع سیل در مناطقی از استان خوزستان اقدام به برگزاری اردو جهادی نمود و مشغول خدمات رسانی به سیل زده ها شد .

فاش نیوز - گروهی ازجوانان متخصص و دلسوز  تحت نام "گروه جهادی شهید بقایی" از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دنبال وقوع سیل در مناطقی از استان خوزستان اقدام به برگزاری اردو جهادی نمود و مشغول خدمات رسانی به سیل زده ها شد .
به گزارش همکار ما از اهواز، گروهی ازجوانان متخصص و دلسوز  تحت نام "گروه جهادی شهید بقایی" از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دنبال وقوع سیل در مناطقی از استان خوزستان اقدام به برگزاری اردو جهادی نمود و مشغول خدمات رسانی به سیل زده ها شد . گزارش فعالیتهای آنها به شرح زیر است : 
در ۱۲ فروردین در منطقه سوسنگرد حضور به عمل آورده و مشعول فعالیت های عمرانی شدند . 
در ۱۳ فروردین درمنطقه الهایی فعالیت های درمانی و در منطقه سوسنگرد فعالیت های عمرانی از جمله احداث سیل بند نمودند . 
در ۱۴ فروردین در منطقه الهایی ۷۵ بیمار ودر منطقه هویزه ۶۰ بیمار ویزیت شدند . همچنین روز بعد ، در ۱۵ فروردین باز در منطقه‌ الهایی فعالیت های درمانی صورت گرفت و ۱۶۰ بیمار ویزیت شدند.
در ۱۶ فروردین در منطقه الهایی فعالیت های درمانی توسط Gp، متخصص اطفال، متخصص قلب و...صورت گرفت و ۲۰۰ بیمار ویزیت شدند. و همچنین فعالیت های  بهداشتی(آموزش بهداشت چادر به چادر در سه مدرسه محل اسکان )و فعالیت های فرهنگی(جلسه ختم سوره یس و آموزش قرآن) هم صورت گرفت.
در ۱۷ فروردین در منطقه الهایی فعالیت های درمانی(ویزیت ۱۶۰ بیمار) و فعالیت های فرهنگی از جمله جام فوتبال، آموزش قرآن ونمایش عروسکی انجام دادند .
در ۱۸ فروردین عازم ۷ کیلومتری نیشکر (محل اسکان سیل زدگان چم العبید) شدند و فعالیت های درمانی از جمله ویزیت بیماران وپخش دارو وهمچنین فعالیت های فرهنگی نمودند . 
در ۱۹ فروردین در حمیدیه حضور به عمل آورده ،در اردوگاه ثامن الحجج فعالیت های فرهنگی و درمانی صورت گرفت و در روستای علاونه فای بیش از ۲۰۰ بیمار به صورت چادر به چادر توسط ماما و Gpویزیت شدند و همچنین داروهای مورد نیاز بیماران بدستشان رسید . 
در ۲۰ فروردین با همکاری بسیج جامعه پزشکی در مناطق حاشیه ای اهواز در روستاهای الحلاف، چم العبید، دغاغله، مروانه و چب سه توسط متخصص اطفال، پرستار اکسترن و Gp فعالیت های درمانی صورت گرفت .
در ۲۱ فروردین در منطقه حمیدیه وسوسنگردحضور به عمل آمد ودر گوریه(کمپ شماره یک محل اسکان اهالی شعیبیه) فعالیت های درمانی(ویزیت ۱۶۰ بیمار)وفعالیت های فرهنگی صورت گرفت.
در ۲۲ فروردین ۲ تیم درمانی به صورت مجزار در روستاهای سیدخلف و خلیفه حیدر خدمات درمانی شامل پزشک عمومی، اکسترن، ماما، پرستار و بهیار به ۱۳۰ بیمار ارائه شد و هم چنین توزیع دارو صورت گرفت. هم چنین ارائه ی خدمات درمانی به سیل زدگان ساکن در تپه های الله اکبر از مناطق محاصره در آب سوسنگرد( کوله_سلامت) صورت پذیرفت. در کنار خدمات درمانی، خدمات فرهنگی(مثل بازی با کودکان، نقاشی، کاردستی و آموزش های دینی) نیز ارائه شد .
در ۲۴ فروردین در مناطق حمیدیه و شبیشه به صورت همزمان حضور یافه و به ارائه خدمات درمانی و فرهنگی پرداختند. تیم درمانی در محل اسکان سیل زدگان در مدرسه ی شیخ عیسی طرفی حمیدیه و همچنین در اردوگاه ثامن الائمه ی حمیدیه و روستای شبیشه ، شامل پزشک عمومی، متخصص طب اورژانس، اکسترن، ماما و پرستار بودند که جمعا به ویزیت ۴۵۰ بیمار و پخش دارو و اقلام بهداشتی و شوینده پرداختند.
 در روز ۲۵ فروردین در سه بخش از منطقه حمیدیه و به صورت همزمان حضور یافته و به ارائه خدمات درمانی و فرهنگی پرداختند . تیم درمانی در محل اسکان سیل زدگان در اردوگاه ثامن الائمه و اردوگاه جوادالائمه ی حمیدیه، شامل دو پزشک عمومی، ماما و پرستار بودند که به ویزیت رایگان بیماران و پخش دارو مبادرت نمودند .  همچنین در روستای خسرج با کوله سلامت، ویزیت چادر به چادر صورت گرفت. در بخش فرهنگی هم برادران به بازی و سرگرم کردن بچه های روستای خسرج پرداختند و اهدای جوایز صورت گرفت.
همچنین علاوه بر فعالیت های درمانی و فرهنگی و آموزشی، در بخش عمرانی در تاریخ ۱۲ فروردین  به مدت ۲ روز در قالب یک گروه ۱۰ نفره و همچنین در تاریخ ۱۹ فرودین به مدت یک روز، یک گروه ۱۵ نفره به ساخت سیل بند پرداختند.
لازم به ذکر است تصاویری که ذیل این گزارش امده و حکایت زیبایی دارد  از حماسه آفرینی این جوانان متخصص ، انقلابی ، مومن و گمنام  گروه پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز ، توسط یکی از جهادگران گروه پزشکی در اختیار همکار ما در اهواز قرار گرفته است .

کد خبرنگار : 17