تاریخ : 1398,شنبه 31 فروردين13:24
کد خبر : 65404 - سرویس خبری : اخبار

ایستادگی «ارتش» در کنار «ملت»



امیر بازنشسته خلبان آزاده و جانباز «سید جمشید اوشال» به مناسبت روز ارتش یادداشتی اختصاصی در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد که در ادامه می‌خوانید:

عمر تمدن در ایران و ساختار‌های قدرت سیاسی و نظامی در ایران به چند هزار سال می‌رسد؛ اما عمر ساختار سیاسی که براساس کلام خداوند و آیات قرآنی برای برقراری حکومت الله بر روی زمین و آن هم به دست صالحان که ساختارش مبتنی بر جمهوریت مردم و اسلامیت دین خدا باشد، چهل سال است و این چهل سال خیلی نسبت به آن چند هزار سال متفاوت است.

امام خمینی (ره) چهل سال قبل زنجیره تدابیری داشتند که طی یک برنامه زمانبدی شده که از قرآن حکیم و سنت پیامبر(ص) و سیره اهل بیت و ائمه معصومین علیهم السلام اقتباس شده بود، به مرور زمان آن‌ها را مرحله به مرحله اجرا کردند.

قدم اول: رفتن شاه و بیعت ارتشیان و پیروزی انقلاب و پایان حکومت فرد و خانواده سالاری و موروثی شاهنشاهی بود که در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انجام شد.

قدم دوم: برقراری نظام اسلامی با همکاری و رای مردم که در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نظام جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام و استقرار یافت.

قدم سوم: ایجاد ستونی قدرتمند، قوی و معتقد برای حفظ و تداوم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بود که در اینجا حضرت امام خمینی (ره) با تمام مخالف‌هایی که برای ماندگاری ارتش می‌شد و همچنین فشار‌هایی که ضدانقلاب به امام (ره) وارد می‌کردند تا دستور انحلال ارتش را از امام بگیرند، امام خمینی (ره) تصمیم گرفتند از امکانات کشور و از فرزندان ایران اسلامی در ساختار دفاعی کشور در نیرو‌های مسلح استفاده کنند و طی فرمانی ضمن اینکه ارتش را ارتش مردمی و انقلابی و مکتبی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند، روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامیدند و به ارتشیان دستور دادند در میان مردم رژه بروند و از مردم خواستند در کنار ارتشیان باشند.

قدم چهارم: حفظ، استمرار و گسترش انقلاب به دست فرزندان انقلابی و برومند ایران زمین بود که در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل که در کنار ارتش مایه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه شد.

قدم پنجم: فرمان تشکیل مجلس خبرگان برای نوشتن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که میثاق ملی ما ایرانیان در سایه حکومت الهی بدست صالحان است. تصمیمی بزرگ و مهم برای قانونمند و نظام‌مند شدن نظام و ساختار‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران بود.

قدم‌های بعدی که پس از تایید قانون اساسی توسط مردم و رسمیت یافتن ساختار‌های تصمیماتی و اداری و اجرایی جمهوری اسلامی ایران انتخابات برای ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس و شورایعالی قضایی و ... که طبق برنامه هوشمندانه یکی پس از دیگری شکل گرفت و اجرا شد تا امروز که ایران مقتدر و مستقل و عزتمند شکل و هویت جهانی دارد.

ارتش مردمی و مکتبی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته بدون هیچ توقعی و صادقانه خدمات بسیاری برای حفظ ایران اسلامی ارائه کرد که حتما همه می‌دانند و نیازی به نوشتن و یا گفتن ندارد و فقط به مهمترین آن‌ها از جمله حفظ - ساختار سیاسی و یکپارچگی ایران اسلامی و تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی ایران و ایجاد زیرساخت‎‌های دفاعی در مقابل دشمنان و ایجاد امنیت عمومی برای زندگی آرام مردم و توسعه یافتگی کشور جمهوری اسلامی ایران است.

نیرو‌های مسلح اعم از ارتشی، سپاهی، انتظامی، امنیتی و دفاعی با اقتدار و سرمایه انسانی قوی با بیش از ۲۰۰ هزار شهید، ۴۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده و نیرو‌های زبده و آماده و پای کار، فضای امن و آرامی برای زندگی و رفاه و کسب و کار و توسعه یافتگی کشور در زیر سایه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است. حالا نوبت خاص و عام مردم است که در این فضای امن باذن الله و به عون الله و با توکل بر خداوند منان و با اقتدا و تأسی به آیه شریفه «لیس للانسان الا ماسعی» ملت بزرگ ایران با اخلاق، ایمان، کار و تلاش ایران را به جایگاه واقعی‌اش برسانند. ما هم مثل چهل سال گذشته و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب در خدمت همه مردم ایران هستیم.


منبع : دفاع پرس