تاریخ : 1398,دوشنبه 02 ارديبهشت13:20
کد خبر : 65433 - سرویس خبری : استان ها

کمک های جهادی جانبازان نخاعی خوزستان به سیل زدگان


کمک های جهادی جانبازان نخاعی خوزستان به سیل زدگان

جانبازان هفتاد درصد نخاعی خوزستان در شب ولادت حضرت امام مهدی (عج) پکیجی شامل مواد شوینده، بهداشتی و ارزاق عمومی، به سیل زده های هم استانی خود اهدا کردند.

فاش نیوز - جانبازان هفتاد درصد نخاعی خوزستان در شب ولادت حضرت امام مهدی (عج) پکیجی شامل مواد شوینده، بهداشتی و ارزاق عمومی، به سیل زده های هم استانی خود اهدا کردند.

به گزارش همکار ما از اهواز، جانبازان نخاعی خوزستان در راستای کمک به سیل زدگان هم استانی خود در یک اقدام جهادی اقلام ضروری و مورد نیاز اولیه را تهیه و بسته بندی کرده و به دست آسیب دیدگان از سیل اخیر در خوزستان رساندند.

فریدون غلامی ضمن توضیح درباره سیل های اخیر کشور و همدلی بی نظیر مردم در ارسال کمکهای خود به این مناطق بیان کرد: "جانبازان نخاعی خوزستان و تعدادی از جوانان جهادی اهواز نیز با هدف همدلی و همدردی با آلام آسیب دیدگان از سیل، تعدادی از اقلام ضروری اولیه را آماده نموده و به مناطق سیل زده شدگان و روستاهای حواشی اهواز ارسال می نماید."

دبیر اجرایی اولین کنگره جانبازان نخاعی که خود از شهروندان دزفولی است، در خصوص سیلاب اطراف شهر دزفول چنین توضیح داد: "با رسیدن سیلاب ها به دزفول، ده روستا به نام زاویه ها در غرب این شهر در معرض آب گرفتگی قرار گرفتند. بخشی از سیل بندها با ازدیاد خروجی دبی سد دز شکسته شد که با کمک مردمی و سایر نهادها این سیل بندها تحکیم شدند و خطر مرتغع گردید اما در قسمت شرق دزفول چند روستا به زیر آب رفتند. گرچه تلفات جانی نداشتیم ولی به مزارع کشاورزان آسیب زیادی وارد شد. شهر شوش و روستاهای آن  هم از دو ناحیه سد کرخه و دز، دچار آب گرفتگی شدند لذا بیشتر مواکب دزفول کمک های خود را به این مناطق ارسال نمودند."

جانباز ذاکری، دبیر کل اولین کنگره جانبازان نخاعی خوزستان نیز طی سخنانی بیان کرد: "گرچه سیل خرابی های زیادی ایجاد کرد اما از بعضی جهات باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا اوضاع کنونی شباهت های زیادی با دوران هشت سال دفاع مقدس دارد. آن زمان نیروهای خودجوش مثل همت ها، خرازی ها از دل جنگ نحمیلی تجلی پیدا کردند. در این سیل هم باز همین جوان ها که امید مقام معظم رهبری هستند وارد کارزار شدند. آن روز ما تن به گلوله دادیم و امروز شما تن به آب دادید و توانستید حماسه این چنینی بیافرینید. مردم خودشان را نشان دادند؛ چه سیل زده ها و چه مردم استان های مجاور. همه نمره متعالی گرفتید."

از حاشیه های دلنشین این فعالیت جهادی، حضور تعدادی از جوانان اهوازی در کنار جانبازان نخاعی بود که در امر بسته بندی اقلام کمک می کردند. حضور این جوانان عزیز در کنار جانبازان می تواند یک تدبیر و اقدام "آتش به اختیاری" ارزنده باشد که نسل جوان را با روحیه، ایمان، پشتکار، مهربانی و دلسوزی، انگیزه و توان جانبازان نخاعی و ویلچر نشین آشنا می کند که به ظاهر خودشان با عوارض متعدد جانبازی دست و پنجه نرم می کنند و درد زیادی دارند اما با همین وضع همچنان در صحنه متجلی کردن همیاری ها و همکاری ها و ثبت رشادت ها حضور دارند.

گزارش از جعفری


کد خبرنگار : 17