تاریخ : 1398,شنبه 14 ارديبهشت16:27
کد خبر : 65496 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

درخواست نمایندگان مجلس از شورای‌ عالی‌ فرهنگ‌ ایثار و‌ شهادت


درخواست نمایندگان مجلس از شورای‌ عالی‌ فرهنگ‌ ایثار و‌ شهادت

نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی از فعال شدن شورای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت استقبال کردند.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب دو تن از نمایندگان جوان ملت در بهارستان (زهرا ساعی - گودرزی)  به عنوان نماینده قوه مقننه در شورا ،بر لزوم فعال تر شدن آن تأکید کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استقبال از انتخاب دو تن از نمایندگان جوان برای عضویت در شورای عالی ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، نظرات خود را در باره اهمیت این شورا و حضور افراد جوان و خوش فکر در آن بیان کردند.
Image result for ‫حسینی کیا مجلس‬‎
 
- حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی استقبال از انتخاب دو تن از نمایندگان جوان برای عضویت در شورا خاطرنشان کرد: انتخاب دو تن از نمایندگان جوان برای شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این دلیل بوده است که مجلس فعال سازی آن را در سرلوحه کار خود قرار داده است.
 
وی با اشاره به انتخاب دو نماینده جوان از جامعه ایثارگری اظهار داشت:
امیدوارم دو نماینده جوان منتخب که از خانواده بزرگ ایثارگران هستند بتوانند هرچه بیشتر شورای عالی ایثار و شهادت را  فعال تر کنند همچنین امیدواریم رئیس جمهور و بنیاد شهید پای کار بیایند و آن را فعال تر کنند.
 
Image result for ‫مجلس پورمختار‬‎
- پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص نمایندگان جوان مجلس برای شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد:
 
 جوانان روحیه ایثارگری و شهادت طلبانه بالاتری دارند. البته توقع ما این است که این شورا و کمیسیونی که در بنیاد شهید وجود دارد در آینده تشکیل و کار عملی خود را انجام دهد و مصوبات خوبی داشته باشد  تا ما  این فرهنگ جهاد ایثار و شهادت را بتوانیم اشاعه و گسترش  بدهیم.
 
 وی اضافه کرد اخطار فرهنگ ایثار و فداکاری به طور طبیعی در جامعه وجود دارد و نمونه آن را در مبارزه با داعش شاهد بودیم و ناشی از کارکرد این شورا نیست بلکه ناشی از اثرات معنوی است که حضرت امام ره  و به خصوص مقام معظم رهبری و الهی بودن طبیعت انقلاب است  اما آنها(  اعضای شورا)  یک فعالیتی دارند و باید در این راستا فعالیت کنند.
 
 نماینده مردم کبودراهنگ در مجلس دهم متذکر شد: این انتخاب می تواند طلیعه فعال تر شدن شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور باشد.
 
عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مورد بی تحرکی شورا نیز یادآور شد: شوراهایی که در سطح عالی با حضور مقامات عالی کشور تشکیل میشود.
 
معمولا به علت درگیر شدن با کارهای متفرقه و اداری تشکیل نمیشوند و در این خصوص نمونه های فراوانی مانند شورای عالی اداری، مبارزه با مواد مخدر و ... را شاهد هستیم ولی امیدواریم با فعال شدن بنیاد شهید جلسات این شورا به طور مرتب برگزار و شاهد تغییرات خوبی در جوزه ایثار و شهادت باشیم.
 
Image result for ‫مجلس رضا شیران خراسانی‬‎
- رضا شیران خراسانی نماینده ایثارگر مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوع نگاه مجلس به مقوله فرهنگ ایثار وشهادت تاکید کرد: انتقال نسل ها،قهری است ولی آنچه که در اراده انسان ها وجود دارد، انتقال فرهنگ است. ما موظف هستیم نسبت به انتقال فرهنگ و تمدن جهاد و شهادت به نسل های بعد اقدام کنیم و آن را ترویج بدهیم.

وی ادامه داد: یکی از راه های تعالی جامعه بشری انتقال فرهنگ ایثار و فداکاری است و این فرهنگ، فرهنگ انسانیت و انسان سازی است. در فرهنگ جهاد و شهادت چیزی به نام خودخواهی، خودبینی و مال اندوزی، غرور و تکبر معنا ندارد و آن چیزی که در این فرهنگ معنا دارد، از خودگذشتگی است.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهر، محبت، اخلاص و فداکاری شاکله این فرهنگ را تشکیل می دهد، اگر چه متاسفانه امروز جهان بشریت از بی رحمی،سندگی به ستوه آمده است و در جنایت های بی شماری که در حق بشریت در نقاط مختلف جهان می شود میبینیم که چیزی به نام رحم و مروت وجود ندارد که از نمونه های آن می توان به حمله به مسجدی در نیوزلند و کلیسا در سریلانکا اشاره کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که بشریت راه اشتباهی رفته است و باید به فرهنگ متعالی و مقدس ایثار و فداکاری برگردد.

عضو کمیسیون اجتماعی در خصوص نقش قانونگذاری و نظارت مجلس در تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد: مجلس در هر قانونی که وضع می کند باید یک پیوستی در جهت فعال شدن آن داشته باشد، چرا که به نوعی زیرساخت محسوب می شود. ما به عنوان قانونگذار و ناظر بر اجرای قانون در هر حوزه، اگر زیر ساخت لازم را نداشته باشیم، قانون در اجرا دچار مشکلات مختلفی خواهد شد.


کد خبرنگار : 17