تاریخ : 1398,یکشنبه 08 ارديبهشت15:59
کد خبر : 65600 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

رای مثبت کمیسیون ماده ۱۶در مورد حالت اشتغال



 بنده آزاده و جانباز 45 درصد و کارمند دولت با مدرک کارشناسی طبقه 16 می باشم ،طبق دستورالعمل جدید ابلاغی جدول اختصاص طبقه شغلی بر اساس مدرک تحصیلی که مصوبه قانون خدمات کشوری بوده است تغییر یافته و برای هر مدرک تحصیلی یک طبقه افزوده شده است . اما متاسفانه به دلیل برخورداری جانبازان و آزادگان از دو طبقه تشویقی ایثارگری و دوطبقه تشویقی استحقاقی « البته مدرک کارشناسی ارشد به بالا » نمی توانند از این  امتیاز ارتقاء طبقه بهره مند شوند.

این ضعف بزرگ قانون باید اصلاح شود تا ایثارگران بتوانند بالاتر از طبقه 16 برخوردار شوند و گرنه از حق  قانونی خودمانند مورد فوق بی بهره می شوند . بنابر این باید در قانون خدمات تبصره ای اضافه شود که ایثارگران جهت برخورداری از طبقه 16 به بالا استثناء شوند.

- همین مشکل در قانون نظام پرداخت هماهنگ کارکنان دولت وجود داشت که با اصلاح قانون مشکل رفع شد . اگر حسن نیت در مجریان باشد با رویکرد به آن اصلاحیه قانونی باید همان روال را  در پیش می گرفتند و مشکلی برای ایثارگران ایجاد نمی کردند ولی فارغ از اینکه آنها به قانون جهل دارند و توجهی به قوانین خاص ایثارگران ندارند احتمال تعمد در کار آنان برای کارشکنی وجود دارد. متاسفانه بنیاد هم از حوزه کارشناسی و تخصصی با این مسایل برخورد نمی کند و گویا بی تفاوت تر آز آن هستند که امیدی به دفاع از حقوق ایثارگران از آنان داشته باشیم.

***

چندی پیش این مطلب که کمیسیون ماده ۱۶ وارد مبحث ماده ۴۰ قانون حالت اشتغال نمی شود را نوشتید باید بگویم که کمیسیون وارد این مبحث شده است و رای هم به نفع جانباز داده است. چون بنده و یکی از دوستان به کمیسیون شکایت کردیم و هر دو رای گرفتیم خواستید بگید تا رای را برایتان ارسال میکنم.ولی متاسفانه اجرای آن در پیچ و خم های قوه قضائیه به سختی است

-  اواخر سال گذشته با رئیس کمیسون ماده 16 صحبت شد و ایشان هم بر این نکته تاکید کردند که اگر شکایتی در این زمینه شود کمیسیون ورود خواهد کرد و رای خواهد داد. خوشبختانه خبر شما یک گام به جلو است و اجرای رای را هم از دبیرخانه کمیسیون پیگیری کنید تا به نتیجه برسید. مسئولیت کمیسیون فقط صدور رای نیست بلکه به نتیجه رساندن آن هم از وظایف کمیسیون است حداقل برای احترام به رای خود .
بنابر این عدم اجرای ماده 40 در نیروهای مسلح ، دستگاههای اجرایی و بنیاد شهید یک تخلف قانونی است که با پیگیری به نتیجه خواهد رسید .

 

 


کد خبرنگار : 23