تاریخ : 1398,شنبه 07 ارديبهشت15:10
کد خبر : 65602 - سرویس خبری : اخبار

اعلام فراخوان جایزۀ جهانی فلسطین



فراخوان جایزۀ جهانی فلسطین اعلام شد. در این فراخوان آمده است:

وجدان بیدار آزادی‌خواهان جهان، شاهد مقاومت قهرمانانۀ ملت فلسطین است که شجاعانه هفتاد سال در برابر ظلم و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت کرده‌اند. برای پاس‌داشت خون شهدای انتفاضه و شهدای مقاومت و نیز برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با اشغالگری، کودک‌کشی، تبعیض‌نژادی رژیم صهیونیستی «جایزۀ جهانی فلسطین» در آبان ۱۳۹۷ (نوامبر ۲۰۱۹) تأسیس شده است.

«جایزۀ جهانی فلسطین» جایزه‌ای است بین‌المللی و مردمی و غیردولتی که با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برخی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری آن، شناسایی و معرفی برترین آثار ادبی منتشرشده دربارۀ موضوع فلسطین و مقاومت و آزادی قدس شریف و تقدیر از ادبا و نویسندگان و شاعران و ناشرانی است که در سراسر جهان، با قلم خویش، به دفاع از ملت مظلوم فلسطین برخاسته‌اند

این جایزه متعلق به ملت‌های حامی فلسطین است. از نویسندگان و شاعران و ناشران سراسر دنیا دعوت می‌کنیم برای حمایت و دفاع از ملت فلسطین و قدس شریف، قبلۀ اول مسلمانان، به این مبارزۀ فرهنگی‌ادبی بپیوندند.

موضوع

در نخستین دورۀ جایزۀ جهانی فلسطین، بهترین آثار با موضوع فلسطین و مقاومت و آزادی قدس شریف، که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۰ تولید شده باشند، بررسی و انتخاب خواهند شد. در این جایزه، کتاب‌های ممتاز در گروه‌های زیر بررسی و داوری می‌شوند:

داستان و شعر کودک؛

داستان‌های کوتاه؛

رمان؛

سفرنامه و خاطره‌؛

شعر و قطعات ادبی.

مهلت و نحوۀ ارسال آثار

علاقه‌مندان به شرکت در جایزۀ جهانی فلسطین باید متن اسکن‌شدۀ آثار خود به زبان‌های انگلیسی و عربی و فارسی را در قالب یک فایل پی‌دی‌اف تا حداکثر ششم مهرماه ۱۳۹۸ (بیست‌وهشتم دسامبر ۲۰۱۹) در سایت جایزۀ جهانی فلسطین به آدرس www.palintaward.com بارگذاری کنند.

داوری آثار

داورانی از کشورهای مختلف، آثار دریافتی را طی حداکثر دو ماه بررسی خواهند کرد و دبیرخانۀ جایزۀ جهانی فلسطین پس از بررسی آثار، ضمن انتخاب و معرفی اثر برگزیده در هر گروه به آن اثر جایزه اهدا خواهد کرد.

اختتامیه و اهدای جوایز

زمان برگزاری نخستین دورۀ جایزۀ جهانی فلسطین، سال ۲۰۲۰ میلادی و هم‌زمان با روز جهانی غزه خواهد بود. زمان دقیق و محل برگزاری جایزه متعاقباً ار طریق سایت رسمی جایزه به آدرس www.palintaward.com اعلام می‌گردد.