تاریخ : 1398,سه شنبه 10 ارديبهشت16:23
کد خبر : 65669 - سرویس خبری : اخبار

تأمین بخشی از اقلام خانگی مورد نیاز ایثارگران سیل‌زده



حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از استماع گزارش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در خصوص آخرین شرایط ایثارگران آسیب‌دیده در سیل این استان گفت: از حدود 2200 واحد مسکونی متعلق به ایثارگران که در استان‌های سیل‌زده دچار آسیب شدند، بیشترین میزان خسارت متعلق به ایثارگران استان لرستان با 807 مورد بود. همچنین منطقه پل‌دختر و معمولان با 459 واحد آسیب‌دیده مربوط به ایثارگران بیشترین خسارت را در استان لرستان دیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: علاوه بر این 106 مورد خسارت نیز مربوط به ایثارگران این استان در حوزه مشاغل و فعالیت‌هایی چون کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی وارد شده است و باید از طریق وام اشتغال توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران مشکلات آنان حل شود. از 807 واحد آسیب‌دیده در استان لرستان تاکنون 470 واحد توسط کارشناسان شرکت بیمه کوثر مورد بازدید قرار گرفته است. منازل ایثارگران تحت پوشش بیمه حوادث تا سقف 35 میلیون تومان قرار دارند و خسارت مربوط به 113 واحد توسط این شرکت پرداخت شده و مابقی نیز در دست اقدام هستند.

وی با تأکید بر لزوم تسریع و نظارت در روند تخصیص کمک‌ها به ایثارگران آسیب‌دیده گفت: برای این عزیزان وام‌های دیگری نیز مانند وام صندوق قرض‌الحسنه شاهد در نظر گرفته شده است. همچنین پرداخت معوقات خانواده‌های معظم شهدای خسارت‌دیده در این سیل در دست پرداخت است. ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌های سیل‌زده باید رسیدگی به ایثارگران سیل‌زده را در اولویت کارهای خود قرار دهند. معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید با رصد مناسب هر 2 هفته یک بار گزارشی از میزان پیشرفت خدمات و کمک‌های بنیاد به سیل‌زدگان در استان‌های مختلف را ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ضمن اشاره به تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز جانبازان نظیر ویلچر، دستگاه‌های تنفسی و تشک مواج در 3 هفته گذشته گفت: رسیدگی به امور درمانی ایثارگران سیل‌زده در اولویت فعالیت‌های معاونت بهداشت و درمان است و همه اسناد هزینه‌های بیمه‌ای آنان نیز در اسرع وقت پرداخت می‌شود. ضرورت دارد سازمان اقتصادی کوثر از محل تولیدات مربوط به شرکت‌های خود نسبت به تأمین بخشی از لوازم خانگی مورد نیاز ایثارگران آسیب‌دیده در سیل اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیش رو بودن روز معلم و روز کارگر و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و شهدای معلم گفت: کارگران به حق جهادگران عرصه تولید هستند و در سال جاری که به نام رونق تولید نام‌گذاری شده باید قدردان این قشر عزیز به‌ویژه کارگران ایثارگر باشیم.
وی افزود: کارگران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با نثار جان خود از این مرزوبوم دفاع کردند و امروز نیز در پاسخ‌گویی به ندای رهبر معظم انقلاب برای رونق تولید، با بصیرت و غیرت انقلابی در میدان جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تکریم شهدای معلم تکریم مقام علم و ایثار است ادامه داد: انسانی که به دو ویژگی علم و ایثار آراسته باشد انسان متعالی است. شهدای معلم الگوی عملی جامعه و نسل جوان ما هستند و عامل به آموزه‌ها و ارزش‌هایی شدند که به دیگران توصیه می‌کردند. از جامعه معلمین شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند که در بین آن‌ها بزرگوارانی چون شهید مطهری دیده می‌شوند. تکریم معلمان و همچنین تکریم کارگران همواره امری ارزشمند و مهم است و تکریم کارگران و معلمانی که ایثارگر و فداکار هستند و از جانشان گذشته‌اند دارای ارزش مضاعفی است.

همچنین حسین نازاریان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از شرایط ایثارگران آسیب‌دیده این استان در سیل و کمک‌های ارائه‌شده به آن‌ها پرداخت.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم