تاریخ : 1398,سه شنبه 17 ارديبهشت12:25
کد خبر : 65810 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

دروغ بزرگ آمریکا در این‌ روزها و به صفر رسانده صادرات نفت ایران!


دروغ بزرگ آمریکا در این‌ روزها و به صفر رسانده صادرات نفت ایران!

ممکن بور انصارالله یمن با‌ موشک دوربردتری، تاسیسات نفتی عربستان را در شرق آن کشور کُن فیکن نماید، و لذا رفتند که نفت ونزوئلا را جایگزین کنند و در آنجا یک "بچه کودتای" بی زوری راه انداخته که همان شب اول شکست خورد و بلاخره جایگزین نفت ایران یافت نشد.

محمدرضا سابقی

محمدرضا سابقی - در این روزها که در واقع جنگ اقتصادی با محوریت نفت‌ در جریان‌ است، آمریکا‌ میخواهد به دنیا مخصوصا‌ کشورهای نفت خیز منطقه  و ایران‌ القا نماید که اولا به واردات نفت نیاز ندارد و خودش به  اندازه کافی تولید دارد و در فشار نیست و ثانیا نفت ایران را می توان از مدار خارج کرد و برایش جایگزین درست کرد، درنتیجه این کشور را به پای میز مذاکره کشاند و از آن امتیاز گرفت‌!

در این‌مورد بایست گفت:

۱- آمریکا روزی ۲۳ میلیون بشکه‌ مصرف دارد که فقط ۱۲ میلیون آنرا خودش تولید می کند و روری ۱۱ میلیون بشکه خرید و وارد می کند.

۲- مسئله نفت شیل یعنی نفت تولید شده از شن ها و ماسه های  های نفتی کف دریا در آمریکا از زمان‌ "جان اف کندی" مطرح بوده و میلیاردها دلار هم خرجش کرده اند اما نتیجه ای نگرفته اند تا آنرا جایگزین نفت وارداتی خود بکنند، اما‌ مدام تبلیغ می کنند که با وجود نفت شیل، ما از واردات نفت بی نیاز شده ایم. این‌ یک دروغ بزرگ است و آمریکا هنوز بزرگترین واردکننده نفت بشمار میرود و به نفت‌ منطقه خاورمیانه وابسته است و دستش زیر سنگ کشورهای منطقه مخصوصا ایران است و در صورت بروز کوچکترین درگیری دراین منطقه، مخصوصا خلیچ فارس و تنگه هرمز، قیمت نفت را تا ۲۰۰ دلار بالا می برد.

۳- اما در مورد جایگزین نفت ایران هم‌ دیدیم که عربستان و کویت نتوانستند. چون از قدرت ایران ترسیدند و ممکن بور انصارالله یمن با‌ موشک دوربردتری، تاسیسات نفتی عربستان را در  شرق آن کشور کُن فیکن نماید، و لذا رفتند که نفت ونزوئلا را جایگزین کنند و در آنجا یک "بچه کودتای" بی زوری راه انداخته که همان شب اول شکست خورد و بلاخره جایگزین نفت ایران یافت نشد.

۴- ترامپ در هر صورت در این مرحله شکست‌ می خورد، زیرا اگر بخواهد از عبور نفتکش های ما جلوگیری بکند ( که‌ ما هم نمی گذاریم هیچ نفتکشی به تنگه برسد و این کار را بارها و بارها، با حضور ناوها و ناوچه های پر تعداد آمریکایی و اروپایی در سال های ۶۵ و ۶۶ انجام‌داده ایم ) با به آتش کشیده شدن چند کشتی نفتیِ عربی، دست های آمریکا بالا می رود. چون واردات ۱۱ میلیون بشکه نفت آمریکا با مشکل جدی مواجه می شود و افزایش قیمت نفت، برای مردم آمریکا قابل تحمل نخواهد بود.

پس تنها راه باقیمانده برای آمریکا، صرفنظر کردن از این طرح خواهد بود.

ما معتقدیم آمریکا وارد جنگ با ایران نخواهد شد، زیرا جنگ با ایران هیچ نفعی برای او به همراه نخواهد داشت.


کد خبرنگار : 23