تاریخ : 1398,سه شنبه 17 ارديبهشت12:27
کد خبر : 65846 - سرویس خبری : اخبار

فرانس‌پرس:

پهپادهای ایران ناوهای آمریکا را رصد می‌کنند




خبرگزاری فرانسه در گزارشی تصریح کرد ناوهای آمریکا در خلیج فارس تحت رصد پهپادهای سپاه پاسداران ایران است.
فرانس‌پرس با اشاره به انتشار تصاویر پهپاد سپاه از ناوگان جنگی آمریکا به‌ویژه ناو هواپیمابر این کشور در آب‌های خلیج فارس، گزارشی با عنوان جاسوسی پهپاد سپاه پاسداران ایران از ناوهای جنگی آمریکا، منتشر کرد.
این گزارش تصریح می‌کند: در تصاویر ویدیویی منتشر شده یک پهپاد که بر روی بال‌هایش به خط فارسی و لاتین نام ابابیل سه نوشته شده بود، دیده می‌شود.
این پهپاد از پایگاهی بیابانی نزدیک دریا، به پرواز در می‌آید و پس از گذر از فراز یک ناو اسکورت، از بالای یک ناو هواپیمابر می‌گذرد که هواپیماهای جنگنده روی عرشه آن متوقف شده‌اند.
نیروی دریایی سپاه از همه تحرکات نیروهای تروریست آمریکا در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس آگاهی دارد و از نزدیک و به‌دقت آنها را رصد می‌کند.
فرانس‌پرس نوشت: ابابیل در قرآن به‌گونه‌ای پرنده جادویی گفته شده که از شهر مقدس مکه در عربستان سعودی با پرتاب سنگ در برابر تهاجم و تجاوز ارتش فیل‌های یک پادشاه، محافظت کرده‌اند.
این ویدیو سه هفته پس از آن منتشر می‌شود که ایالات متحده، سپاه را سازمان تروریستی خارجی دانست و نام آن را به فهرست سیاه (تحریم‌های) خود افزود. تهران نیز به سرعت با تروریست‌خواندن نیروهای نظامی آمریکا، با این اقدام واشنگتن مقابله به‌مثل کرد. سپاه یک‌ نیروی نظامی عقیدتی است که به موازات ارتش منظم ایران فعالیت می‌کند و نیروی دریایی آن مسئول دفاع و حفظ امنیت خلیج فارس شامل تنگه راهبردی هرمز است.