تاریخ : 1398,چهارشنبه 18 ارديبهشت15:31
کد خبر : 65885 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

در شمال سوریه چه می‌گذرد؛

انتقام سخت ارتش سوریه از تروریست‌ها+عکس



در شمال سوریه چه می‌گذرد؟/ انتقام سخت نیروهای ارتش سوریه از تروریست‌ها در مناطق اشغالی استان‌های حماه و ادلب

سوریه (2).jpg

یگان های توپخانه و موشکی ارتش سوریه مواضع گروه های تروریستی را در مناطق اشغالی شمال سوریه به شدت هدف قرار دادند.

از مناطق اشغالی شمال سوریه (شمال استان حماه و جنوب استان ادلب) خبر می‌رسد، حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه برای چندمین روز متوالی ادامه دارد.

در مقابل، یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه در روزهای گذشته، مواضع، پایگاه‌ها و تجمع گروه‌های تروریستی را در مناطق مختلف اشغالی از جمله شمال استان حماه و جنوب استان ادلب هدف قرار دادند.

یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه چندین مرحله به سمت مواضع تروریست‌ها در روستاها و شهرک‌های «الحویز، تل هواش، کفرنبوده، کنصفره، دیرسنبل، الهبیط، الخربه، کفرسجنه، معره حرمه، باب الطاقه، السرمانیه، جب سلیمان» و کوه‌های «شحشبو و الشریعه» شلیک کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان موشکی ارتش سوریه تنها در یک مورد حدود ۴۰ موشک به سمت مواضع گروه‌های تروریستی در شهرک «الهبیط» شلیک کرد و خسارت‌های زیادی را به آنان وارد آورد.

شماری از عناصر تروریستی در جریان حملات خمپاره‌ای و موشکی کشته و زخمی شدند؛ یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه خسارت‌های سنگینی را به تجهیزات نظامی گروه‌های تروریستی وارد کردند.

نیروهای ارتش سوریه نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را علیه عناصر تروریستی در حومه روستاها و شهرک‌های ترملا، المنطار، تله خطاب، (جنوب ادلب) قلعه مضیق، الزکاه، العنکاوی، جعاطه، القصابیه (شمال حماه) انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، گروه‌های تروریستی در جریان این حملات متحمل تلفات مالی و جانی فراوانی شدند؛ حملات جنگنده‌های روسی - سوری علیه مواضع تروریست‌ها در شمال و شمال غرب استان حماه و محورهای جنوبی استان ادلب ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات اشاره کرد و افزود: جنگنده‌های روسی و سوری مواضع تروریست‌ها را در مناطق مختلف از جمله «ترملا، المسطومه، اریحا و…» هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد آوردند.

این منبع میدانی به اخبار منتشر شده در خصوص درگیری‌های سنگین میان تروریست‌ها و نیروهای ارتش سوریه در محور «قلعه مضیق» در شمال غرب استان حماه اشاره کرد و گفت: پیشروی خاصی در این محور صورت نگرفته و خبرهای منتشر شده کذب است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، بخش‌های وسیعی از استان ادلب (به استثنا مناطق شرقی) به همراه مناطق شمال و شمال غرب استان حماه در اشغال گرو های تروریستی است و عملیات نیروهای سوری برای بازپس گیری این مناطق شروع نشده است.