تاریخ : 1398,چهارشنبه 18 ارديبهشت17:07
کد خبر : 65893 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

اجحاف در استخدام فرزندان جانبازان!


اجحاف در استخدام فرزندان جانبازان!

در ماده ۴۸ قانون اداری و استخدامی کشور صراحتا" قید شده که ایثارگرانی که در یک دستگاه دولتی اشتغال به کار دارند"می توانند" یکی از فرزندان خود را بدون رعایت تشریفات استخدامی در همان دستگاه جذب به کار شوند...

جانباز مرتضی قنبری وفا - "مورد توجه آنانی که فکر می کنند فرزندان جانبازان در ناز و نعمت هستند"!!

آقایان محترم، در قانون صراحتا" قید شده که در هنگام جذب نیرو برای استخدام در دوایر دولتی و آندسته از مراکزی که از بودجه دولتی ارتزاق می کنند "باید" 25 درصد از استخدام های جدید از سهمیه ایثارگران مانند: (خانواده درجه یک شهدا، جانبازان یا خود ایثارگر باشد)

  حال اگر باز هم فرض کنیم این سهمیه لحاظ می شود که متاسفانه چنین نیست و دستگاه های دولتی تن به این قانون نمی دهند و هیچکس هم جوابگو نیست، باز هم 75 درصد استخدامی ها طبق نص صریح قانون افراد معمولی و غیر ایثارگر هستند، آنچه در جامعه انعکاس یافته این است که تمام استخدامی ها و جذب نیرو در دوایر دولتی متعلق به خانواده ایثارگران است و این فرزندان ایثارگران فقط نور چشمی هستند، پس 75 درصد بقیه  استخدام عادی چطور به چشم مردم نمی آیند؟!

  در ماده 48 قانون اداری و استخدامی کشور صراحتا" قید شده که ایثارگرانی که در یک دستگاه دولتی اشتغال به کار دارند"می توانند" یکی از فرزندان خود را بدون رعایت تشریفات استخدامی (مانند آزمون ورودی و یا ...) در همان دستگاه جذب به کار شوند که متاسفانه این قانون نیز بلا استفاده بوده و فرزندان ایثارگران هیچگاه مشمون ماده 48 قانون اداری و استخدامی نمی شوند!!

  باز هم قانون به دستگاه ها و سازمان های دولتی اشاره دارد که اگر یکی از خانواده ایثارگر حالا از هر کانالی جذب دستگاه می شود، سازمان متبوع پس انجام تشریفات عمومی استخدام و تائید هسته گزینش وزارتخانه متبوع، سه ماه مهلت دارد که نسبت به تبدیل استخدام آنان از قراردادی یا پیمانی به ( استخدام رسمی) اقدام نماید ولی شاهدیم که فرزندان ایثارگر بالا 12 سال یا 14 و یا بیشتر به صورت قراردادی مشغول به کار هستند!!

  با توجه به اینکه حقوق و مزایای کارکنان قرادادی اکثرا" از اعتبارات استانی تامین و پرداخت می شود، دستگاه مورد اشاره هر لحظه می تواند نسبت به برکناری ایثارگران اقدام کند و به هیچ نهادی هم پاسخگو نبوده و نخواهد بود!!! حال این همه از قوانین صحبت کردیم و مزایایی که در قانون برای ایثارگران اشاره شده، پس این آمار بالای بیکاری ایثارگران و فرزندان آنان از بابت چیست؟ اگر همه این قوانین به درستی لحاظ شود، چطور فرزند جانباز 70 درصد با مدرک فوق لیسانس با 48 سال سن بیکار است؟؟؟

  آیا غیر آن است که دستگاه های متولی از اجرای قانون شانه خالی می کنند و به هیچ مقامی هم پاسخگو نیستند؟؟ مگر یادتان رفته در سال گذشته مطالب متعددی از سوی فرزندان شاهد و ایثارگر در همین سایت فاش نیوز درج شد که با فرزندان شاهد اقدام به تجمع و اعتراض در دستگاه دولتی (شرکت نفت) تقاضای تبدیل وضعیت استخدامی خود آن هم صد در صد طبق قانون شدند!! چرا مدیران ارشد نظام نسبت به این موارد بی تفاوت هستند و اهمیت اشتغال پایدار خانواده ایثارگران را درک نکرده و همت کافی نمی کنند؟!

  آقای وزیر هم شخصی را مسئول می کند بنام (مشاور وزیر در امور ایثارگران) که عملا" هیچکاره است و نامه هایی که از سوی ایثارگران برای آنان ارسال می شود را به آنان ارجاع داده و هیچگاه پیگیر نامه هم نمی شوند!! ای بابا این ایثارگران تا به کی آبروداری کنند و دشمن شاد کن نباشند؟! مگر به جز اجرای صحیح قوانین کشور ما توقع نابجایی داریم؟! متاسفانه تنها کاری که از ما بر می آید نوشتن این مطالب و ابراز همدردی با ایثارگران بیکار است!!!! تنها خواسته خانواده های ایثارگران برخورداری آنان از قوانین اشتغال در کشور است!!

  اگر فردا، خدای نکرده (زبانم لال)، جنگ دیگری رخ دهد همین فرزندان ما در خط مقدم در جنگ با کفار و ادای تکلیف است و مرفهین بی درد هرگز جان عزیزان خود را به مخاطره ننداخته و با هزار دوز و کلک از دفاع برای این مملکت شانه خالی می کنند و در آخر هم آنان طلبکارند و ما بدهکار. کار خدا را ببین. والسلام!!!!


کد خبرنگار : 20